۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۱۶۸۰
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

برپایی عزاداری محرم با پروتکل‌های بهداشتی نیازهای روحی ما را تأمین می‌کند

برپایی عزاداری محرم با پروتکل‌های بهداشتی نیازهای روحی ما را تأمین می‌کند
قزوین - حجت الاسلام رضایی گفت: روح ما به معنویت نیاز دارد و برپایی مراسم عزاداری محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به برطرف شدن نیاز روحی کمک می‌کند.

حجت الاسلام علی اصغر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهمیت و جایگاه عزاداری سیدالشهدا(ع) گفت: هر فیض و برکتی که نصیب ما می‌شود به برکت یاد سیدالشهدا(ع) است و رسانه‌ها در پاسداشت آن سهم بالایی دارند و باید فضایی را فراهم کنند که این امر تحقق یابد.

وی ادامه داد: باتوجه به جایگاه و برکات برگزاری مراسم سیدالشهدا(ع) حتی در زمان کنونی و با وجود ویروس کرونا این امر دینی با رعایت کامل موارد و پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: لازم است در برگزاری مراسمات عزاداری تمام پروتکل‌ها به طور دقیق رعایت شود و  این موضوع جزء منویات مهم رهبری نیز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: تمام اجتماعات به شیوه گذشته انجام نمی‌شود اما می‌توانیم در هیأت‌ها و مساجد فضایی را فراهم کنیم که در آن با رعایت پروتکل و استفاده از دستکش و ماسک مراسم را به بهترین شکل در  فضای باز برگزار کنیم.

برپایی پرشور عزداری محرم با مراسمات خانگی

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: هر فیض و برکتی که از طرف خدا به همه ما اعطا می‌شود به طریق اهل بیت(ع) است که دفع بیماری نیز می‌تواند از جمله آن‌ها باشد.

وی افزود: ما به مرگ و میر ناشی از کرونا توجه داریم اما به موضوع نیاز روحی اهمیت نمی‌دهیم، روح ما به معنویت نیاز دارد و با غافل شدن از خدا نمی‌توان به آن دست یافت و امروز حتی مکاتب غربی نیز این موضوع را تایید می‌کنند که راه رهایی اتصال به الوهیت و مبدأ الهی است.

رضایی ابراز داشت: امسال مراسم محرم پرشور برگزار می‌شود که با نصب پرچم بر سر در خانه‌ها و برپایی مراسمات خانوادگی و نذری‌های بسته بندی شده می‌توان به آن دست یافت.

وی در پایان گفت: می‌توان در فضای مجازی و اینستاگرام آوای حسینی را ترویج داد و امیدواریم به برکت محرم بیماری کرونا از تمام دنیا ریشه کن شود./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات