۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۶۲۲۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم نهادینه کردن مطالبه گری در جامعه

لزوم نهادینه کردن مطالبه گری در جامعه
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اگر مطالبه گری در جامعه نهادینه نشود، خمودی و خموشی و بی احساسی و بی دردی جامعه را فرا خواهد گرفت.
به گزارس خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر امروز در دیدار تعدادی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی کاشان، گفت: جامعه‌ای که بخواهد رسانه نداشته باشد زبان ندارد و لال است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی کاشان
وی رسانه را ابزار توسعه و پیشرفت جامعه دانست و افزود: اگر روحیه مطالبه گری که رهبرمعظم انقلاب اخیرا به آن تأکید کردند در جامعه نهادینه نشود، خمودی و خموشی و بی احساسی و بی دردی جامعه را فرا خواهد گرفت.

آیت الله سلیمانی گفت: روحیه مطالبه گری در جامعه سبب خواهد شد تا همه مراقب رفتار و اعمال خود باشند تا مشکلی در جامعه وجود نداشته باشد.

وی افزود: جامعه به همان اندازه‌ای که به آب و غذا نیاز دارد به همان اندازه به رسانه نیاز دارد، البته با این تفاوت که رسانه افکار عمومی را به گونه‌ای هدایت کند که جامعه ملتهب نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه وظیفه رسانه نقد کردن است، اما نه به گونه‌ای که جامعه را ملتهب کند، اظهار داشت: رسانه ضمن اینکه نقد می کند، آرامش جامعه را هم باید در دستور کار داشته باشد.

آیت الله سلیمانی در ادامه با تأکید بر مطالبه گری از سوی رسانه، گفت: اگر مطالبه گری در جامعه نهادینه نشود، جامعه مانند آب راکد می شود و حتی اگر با کیفیت‌ترین آب هم باشد فاسد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز سیستم اداری نمایشی و فرسایشی و گرفتار بورگراسی است، ابراز کرد: چه بخواهیم و نخواهیم سیستم اداری ما بیمار است و اگر این روند ادامه داشته باشد، روزی به جایی خواهیم رسید که خودمان را ملامت کنیم.

آیت الله سلیمانی با حمایت از نقد‌های صحیح و منصفانه رسانه ها، گفت: نقد رسانه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که فضای جامعه را ملتهب کند.

نبود دادگاه رسانه در کاشان از مهمترین مشکلات خبرنگاران است
حسین قطنی باف نماینده خبرنگاران و فعالان رسانه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اخیرا روند شکایت از خبرنگاران و فعالان در فضای مجازی کاشان افزایش یافته است افزود: برخی از مدیران در کاشان به جای پاسخگو بودن به رسانه، راه شکایت از خبرنگار را انتخاب می‌کنند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با تعدادی از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی کاشان
وی با اشاره به اینکه هیچ تخلفی از دید خبرنگاران در شهرستان کاشان پنهان نمی‌ماند، گفت: اگر خبرنگاری تخلفی را منتشر کند در مراجع قضایی شهرستان باید پاسخگوی شکایت شاکی باشد.

قطنی باف ادامه داد: اگر مطلبی در رسانه‌ها و یا فضای مجازی منتشر شود که آن مطلب خلاف واقع باشد براساس قانون، رسانه موظف به انتشار جوابیه است، اما به جای جوابیه دادن به رسانه، راه شکایت از خبرنگار و رسانه را انتخاب می‌کنند.

وی یکی از مشکلات خبرنگاران و رسانه‌های کاشان را نبود دادگاه رسانه در شهرستان کاشان دانست و گفت: به دلیل نبود دادگاه رسانه در کاشان پرونده‌هایی که در این ارتباط تشکیل می‌شود تبدیل به پرونده کیفری می‌شوند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات