۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۱۰۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

تحریف دفاع مقدس، خیانت بسیار بزرگی به شهدا است

تحریف دفاع مقدس، خیانت بسیار بزرگی به شهدا است
مازندران - حجت الاسلام بابائیان، تحریف دفاع مقدس را خیانت بسیار بزرگی به شهدا دانست و گفت: هیچ نقطه تاریکی در دفاع مقدس نداریم که بخواهند آن را تحریف کنند.

حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت هفتته دفاع مقدس به وجود ارزش های دفاع مقدس در بین جوانان، مردم و مسؤولان اشاره کرد و گفت: تا زمانی که یاد و خاطره شهدا زنده است و مردم به این ارزش  ها نگاه می کنند فرهنگ دفاع باقی خواهد ماند.

وی با بیان این که مسؤولان و نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا این فرهنگ ارزشی همچنان در جامعه تداوم داشته باشد، افزود: به ویژه صدا و سیما باید با تولیدات فاخر و ارزشی فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس  را با طراوت نگه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشوری که دشمن دارد مردم آن همیشه باید از نظر روحی و جسمی آماده باشند، ادامه داد: این دو فاکتور و مؤلفه بسیار مهم برای حفظ آمادگی و مقابله با دشمن و عقب نشاندن دشمن است.

حجت الاسلاام بابائیان با بیان این که باید گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را در جامعه با طراوت نگه داریم، افزود: به طور حتم زنده نگه داشتن این ارزش های متعالی جامعه را در  مسیر سعادت و رستگاری سوق خواهد داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اخلاق، ادب، فرهنگ ایثار، شرافت، تدین، ولایت پذیری، عشق و علاقه به اسلام در دفاع مقدس، جانفشانی برای اسلام ناب محمدی در دفاع مقدس همه الگوی بسیار تابناک برای هدایت جامعه اسلامی هستند، گفت: همان طور که عاشورا، ایثارگری، ادب، شهادت طلبی عاشوریان فرهنگ هدایت جامعه بشری شد، اخلاق، ادب و ارزش های دفاع مقدس هم باید الگوی همه جوانان و مردم ما باشد و این انتظاری است که شهدا از ما دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که الگو پذیری از شهدا و ارزش های دفاع مقدس ملت ما را بیمه و ملت ما را سربلند و عزیز می کند، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، ملت ما را عزیز و عزتمند و کشور ما را بر روی بال های ملائکه الله قرار داد.

حجت الاسلام بابائیان با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت ها برای تقویت فرهنگ دفاع مقدس در جامعه استفاده شود، گفت: باید این فرهنگ اصیل با نشر کتب در سطح دانشگاه ها و مدارس به الگویی ارزشمند تبدیل شود.

امام جمعه امیرکلا در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که روحانیت در هدایت، تبیین اندیشه های اسلامی، بالا بردن مقاومت نیروهای ارزشی و رزمندگان و پشتیبانی آنها در فرماندهی جبهه ها نقش ارزشمندی ایفا کرده است، افزود: تقدیم بیش از چهار هزار و 500 شهید از جامعه روحانیت در هشت سال دفاع مقدس که از نظر فزونی جمعیت نسبت به سایر اقشار، جامعه روحانیت بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در برپایی، تداوم انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همراه مردم بوده است، گفت: این قشر اثرگذار جامعه حتی جلوتر از مردم در همه صحنه های خطرخیز حضور جدی داشته است.

حجت الاسلام بابائیان، ایستادگی و مقاومت را دیدگاه کلام الهی در برابر دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در مسیر تبیین اندیشه مقاومت حرکت کرده است و به ویژه امام راحل نگاهشان به مقاومت است و همیشه مقاومت هزینه اش کمتر از تسلیم است و هر وقت هر ملتی تسلیم شد تاوان تسلیمش بیشتر از مقاومت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که نباید بگذاریم فرهنگ شهادت، دفاع مقدس و ارزش های دفاع مقدس دچار انحراف و بدعت شود، گفت: همان طور که رهبری فرمودند تحریف درباره دفاع مقدس از زمان امام راحل انجام شد ما باید جلوی این بدعت ها و تحریف ها را گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به برخی تحریف ها و بدعت ها در حوزه مسائل سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: برخی ها با تجلیل از ابرقدرت ها تلاش می کنند مشکلات را  به عدم مذاکره با دشمن گره بزنند و حقایق را تحریف و واژگون کنند.

امام جمعه امیرکلا با بیان این که جریان تحریف در دفاع مقدس هم تلاش می کن مردم و جوانان را نسبت به دفاع مقدس نگران کنند، گفت: اما تحریف کنندگان باید بدانند ارزش های دفاع مقدس پررنگ، حقیقی و واقعی است که کسی نمی تواند آن را تحریف کند.

حجت الاسلام بابائیان، تحریف دفاع مقدس را خیانت بسیار بزرگی به شهدا دانست و خاطرنشان کرد: هیچ نقطه تاریکی در دفاع مقدس نداریم که بخواهند آن را تحریف کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید ارزش های دفاع مقدس پررنگ، پر جاذبه و گسترده تر در جامعه فزونی پیدا کند، ادامه داد: انشالله تا ابد ما هیچ گونه بدعتی را در تاریخ دفاع مقدس که بسیار روشن و واقعی است نداشته باشیم همان طور که در نهضت عاشورا تحریف جایگاهی ندارد  در دفاع مقدس هم تحریف هیچ جایگاهی ندارند./950//310/خ

ارسال نظرات