۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۳۶۷۲
حجت الاسلام مهدوی راد:

شهید مطهری تجلی عینی عمل صالح بود

شهید مطهری تجلی عینی عمل صالح بود
استاد حوزه علمیه قم از ارائه بیش از ۷۰ مقاله درباره شهید مطهری در همایش «باز اندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل روز» خبر داد و گفت: ایشان تجلی عینی عمل صالح بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی راد دبیر علمی همایش بین المللی «باز اندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل روز» امشب در آیین افتتاحیه این همایش که به صورت مجازی برگزار شد، به تشریح گزارشی از روند برنامه های این همایش پرداخت و گفت: شخصیت و آرای شهید مطهری نه تنها در داخل کشور بلکه در عرصه های بین المللی نیز شناخته شده است و مورد توجه اندیشمندان قرار دارد.

وی ادامه داد: 71 مقاله در این همایش عرضه خواهد شد و با ارائه این مقالات در می یابیم که شخصیت شهید مطهری دارای ابعاد مختلفی است که هر کدام از آنها نیازمند پژوهش و مقاله و بحث و گفت و گو است.

حجت الاسلام مهدوی راد اندیشه شهید مطهری را الهی ترین و کارآمدترین اندیشه دانست و بیان کرد: هر انسانی دارای یک نوع شخصیتی است، اما برخی انسان ها شخصیتی ذوابعاد دارند و حقیقتاً شهید مطهری از این دست افراد است؛ بدون شک شهید مطهری تجسم عینی عمل صالح بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توجه به نیازهای زمان در اندیشه شهید مطهری اظهار داشت: ایشان در همه مباحث خود نیازهای زمان را مورد توجه قرار می داد.

وی افزود: به دلیل اخلاص و طهارت روحی شهید مطهری، آثارشان به زبان های مختلف ترجمه شده و مورد اقبال دوستدارن ایشان قرار گرفت و همین باعث شد تا در این همایش آثار خوب و متعددی را شاهد باشیم و عالمان بزرگی را از جهان عرب می بینیم که به ارائه آثار پرداخته اند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات