۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۷۸۵۳۴
مدیر حوزه علمیه خواهران کوهدشت:

سبک زندگی غربی بر حوزه هاب علمیه تاثیر گذاشته است

سبک زندگی غربی بر حوزه هاب علمیه تاثیر گذاشته است
لرستان - حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اینکه سبک زندگی غربی حوزه های علمیه را نیز تحت تاثیر گذاشته است، گفت: حوزه به سمت مدرک گرایی در حرکت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، بعدازظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران کوهدشت، در رابطه با سبک زندگی با بیان اینکه سبک به معنای نوع و روش است، گفت: در زندگی باید به سبک و روش زندگی توجه داشته باشیم.


مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ما اعتقادمان به زندگی هدفمند است، افزود: لزوم داشتن برنامه در زندگی مهم است، از اخلاقیات باید در زندگی بکار بگیریم.


وی ادامه داد: سبک هر کسی در زندگی بستگی به نوع نگرش و اعتقادش به زندگی است، کسی که نظام فکری او نظام فکری دینی و اعتقاد دینی است، سبک زندگی این فرد دینی است.


حجت الاسلام سبحانی بیان کرد: زندگی هرکسی را نظام فکری و مبانی اعتقادی که دارد، می سازد باید سبک زندگی یک مسلمان با فرد غیر مسلمان متفاوت باشد.


وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی در مسکن، مصرف، سبک در تفریحات، ازدواج و دوستی ها هر کدام سبک زندگی خاص خود را دارد، باید سبک زندگی دینی و اسلامی بین نسل امروز نهادینه شود.


دشمن سبک زندگی اسلامی را هدف قرار داده است
مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دشمن این است که سبک زندگی اسلامی را مورد هدف قرار دهد، خاطرنشان کرد: زندگی اسلامی بر نوع مسکن، لباس، رفتار و تعاملات اجتماعی، تفریحات و.. به سبک اسلامی تاکید دارد دشمن برای ضربه زدن به سبک زندگی اسلامی کارهای زیادی انجام داده است و تا حدودی نیز موفق بوده است.


وی با بیان اینکه سبک زندگی غربی مناسب ما نیست، ادامه داد: سبک غربی در ازدواج امروزه در حال رواج بین نسل جوان بوده و از دسیسه های مهم دشمنان است که بنیان خانواده را تحت تاثیر می گذارد و سبک زندگی غربی به دنبال رواج بی بند و باری و فروپاشی کانون خانواده ها است.


حجت الاسلام سبحانی عنوان داشت: دشمنان سنگرهای زیادی از ما گرفتند و سبک زندگی غربی را بر ما تحمیل کردند.


وی با بیان اینکه سبک زندگی غربی بر حوزه های علمیه نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: در گذشته هر کسی دوست داشت به حوزه ورود می کرد و درس می خواندند و در حد توان روزانه یک درس کمتر و یا بیشتر در حد استعداد و توانش درس می خواندند و طلاب موفقی داشتیم نتیجه آن طلاب و علمای موفق و با استعدادی بودند که در عرصه های علمی و تبلیغی مختلف در حال فعالیت بوده و هستند.


حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: امروزه ثبت نام و آزمون ورودی و مصاحبه ورودی و الزام در گذراندن واحدهای درسی در حوزه علمیه نهادینه شده است و سبب شد تا حوزه رو به افول برود و به سمت بی محتوایی حرکت کند.


وی با بیان اینکه سبک حاکم امروز در حوزه های علمیه کلاس پیمایی است، گفت: امروزه در حوزه علمیه ملاک خواندن و نمره گرفتن در امتحانات است که نتیجه سبک غربی است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات