۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۸۶۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

عده ای با لبخند زدن به دشمنان زمینه نفوذ آنها را در کشور فراهم کردند

عده ای با لبخند زدن به دشمنان زمینه نفوذ آنها را در کشور فراهم کردند
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه در سالهای اخیر کسانی بودند که به دشمن لبخند زدند، این تمایل نشان دادن ها زمینه ای برای نفوذ آن ها در ما بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی در شب چهارم محرم در مراسم عزاداری هیئت ریحانه الحسین(س) تهران اظهار داشت: برخی از افراد به عنوان غیرت ناموسی حالت سوءظن نسبت به خانواده خود پیدا می کنند؛ متأسفانه گاهی اوقات بعضی از مردان نسبت به برخورد و ارتباط همسرشان با محارم خود، غیرت و سوء ظن به خرج می دهند.

وی ضمن بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت: حضرت علی(ع) فرمود «مبادا غیرت بورزی در جایی که نباید غیرت بورزی و غیرت هایی که بیجا هستند، کسانی که سالم هستند را هم به سمت مریضی می برد؛ سوء ظن همسران نسبت به همدیگر باعث تغییر رفتار همسران نسبت به هم می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غیرت دینی از تمام اقسام غیرت مهم تر است، تصریح کرد: اگر نسبت به ناموس خود حساسیم، باید نسبت به ناموس خدا(مثل انبیا، اولیا و احکام، قرآن و حقوق مردم و...) حساس باشیم؛ مؤمن باید نسبت به این امور حساس بوده و غیرت داشته باشد.

وی افزود: خداوند در سوره نور در خصوص مرد و زن اهل زنا می فرماید "به زن و مردی که مرتکب فحشا شده، 100 تازیانه بزنید، مبادا در دین خدا دلسوزی کنید"؛ البته این دستور در خصوص زن و مرد مجرد است و برای زن و مرد متأهل نیز حکم دیگری مطرح است؛ در اینجا خداوند می فرماید که در این راستا نباید دلسوزی کرد و دستور می دهد که در این مواقع دیگر مردها و زن ها نیز باید این مجازات را ببیند و برایشان درس عبرت شود تا از شیوع فحشا جلوگیری شود؛ این دستور، دستور همان خدایی است که سرشار از رحمت و مهربانی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که تمام مهربانی های موجود در دنیا شعاع یک جزء از مهربانی خداست و 99 جزء آن در گنجایش دنیا نیست، اظهار داشت: آن وقت این مهربانِ بی نهایت نسبت به عمل زن و مرد مرتکب به فحشا، دستور تازیانه می دهد.

وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر کسانی بودند که به دشمن لبخند زدند و به دشمن تمایل نشان دادند؛ این تمایل نشان دادن ها زمینه ای برای نفوذ آن ها در ما بوده تا تاریکی آنها دامن ما را هم بگیرد؛ با تمایل نشان دادن به فرهنگ باطل و لبخند زدن به آنها، شیطان نفوذ می کند و سنگر انسان را فتح خواهد کرد و این فتح، زمینه ای برای فتح سنگرهای دیگر می شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در سال های اخیر، نفوذهای زیادی در کشور رخ داد، این در صورتی است که در تاریخ کشورمان این گونه نفوذهایی رخ نداده بود.

وی با بیان این که مؤمن باید در مواقعی خشم مقدس داشته باشد، افزود: کما این که پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در مواقعی که به ایشان توهین می شد و مسأله ای شخصی و خانوادگی پیش می آمد، گذشت می کردند، و این نوع برخورد سبب گرایش فرد توهین کننده به آن حضرات می شد، اما در زمانی که پای حدود خدا، حقوق مردم و نوامیس الهی به میان می آمد، ایشان قاطعانه می ایستادند؛ ما نیز باید این سیره را یاد بگیریم.

ارسال نظرات