فرهنگ اربعین باید در قالب رسانه معرفی شود
حجت الاسلام محمد علی قیصریان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ اربعین گفت: فرهنگ اربعین با توجه به رویکرد و شور و اشتیاق مردم جهانی شده است و اینکه از ملل دیگر جهان خصوصاً غرب و غیرمسلمانان در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند خود شاهد گویایی بر جهانی شدن این نهضت است، اما برای معرفی صحیح و دقیق فرهنگ اربعین باید کار اصولی و اساسی صورت بگیرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت رسانه ای شدن ابعاد راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نشان دادن این حرکت و به تصویر کشیدن لایه های زیرین این حرکت خودجوش مردمی از اهمیت بالایی در شناساندن نهضت اربعین برای جهانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، برخی از موکب داران و کسانی که در این مسیر توفیق خدمت پیدا می کنند، هدایت یافتگان بواسطه این حرکت می باشند که باید در بُعد رسانه به آن پرداخت.
وی ادامه داد: اینکه چه چیزی باعث تغییر راه و مسیر و زندگی این افراد شده است بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود، قطعاً پیاده روی و دور هم جمع شدن نمی تواند راه و زندگی شخصی که سالیان سال رفتار متفاوتی داشته را دگرگون کند، پس پیام و چیز دیگری او را متحول کرده است، لازم است این پیام و شیوه را به همگان معرفی کرد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد اصفهان با بیان اینکه فرهنگ اربعین باید در قالب رسانه معرفی شود، تصریح کرد: زبان حال دنیا زبان هنر و رسانه است، تکه به تکه جریان این پیاده روی ارزش رسانه ای شدن دارد، باید فرهنگ اربعین را در قالب رسانه معرفی کرد.
حجت الاسلام قیصریان در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه می تواند در این مسیر فرهنگ ساز باشد و به این پیاده روی جهت بدهد، طلاب در این مسیر باید اهمیت ماجرای کربلا را در قالب تبلیغ چهره به چهره انجام دهند و انگیزه سازی برای تغییر مسیر زندگی و تحول در مسیر معنویت را برای زائرین ایجاد کنند.