۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۸۹۷۸۱

مجوز مصرف اضطراری برای واکسن اسپوتنیک لایت در ایران

مجوز مصرف اضطراری برای واکسن اسپوتنیک لایت در ایران
محمدی از صدور مجوز مصرف اضطراری برای واکسن اسپوتنیک لایت در ایران خبر داد و گفت: واکسن تک دوز جانسون اند جانسون هم تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حیدر محمدی مدیر کل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگویی، از صدور مجوز مصرف اضطراری برای واکسن اسپوتنیک لایت در ایران خبر داد و گفت: 14 شهریور ماه مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپوتنیک لایت صادر شد، این واکسن پس از بررسی در کمیته علمی واکسن و تایید آن توسط متخصصان، در کمیسیون قانونی ساخت و ورود در سازمان غذا و دارو به عنوان بالاترین مرجع قانونی کشور در زمینه ثبت و ورود دارو و واکسن بررسی و مجوز مصرف اضطراری صادر شد. 

وی ادامه داد:  علاوه بر واکسن اسپوتنیک لایت، واکسن جانسون و جانسون هم که تک دوز است در کمیسیون قانونی ساخت و ورود سازمان غذا و دارو تاییدیه گرفته است.

محمدی بیان کرد: واکسن اسپوتنیک لایت به عنوان یک واکسن تک دوزی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و این واکسن کامپوننت اول واکسن اسپوتنیک وی است و به عنوان دوز بوستر در ایران تزریق خواهد شد و احتمالا پس از بررسی و تایید معاونت بهداشت برای دوز بوستر کادر بهداشت و درمان از این واکسن استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات