۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۹۱۲۸۲
امام جمعه کرمانشاه:

درآمدهای وقف در مسیر نیات حسنه واقفین هزینه شود

درآمدهای وقف در مسیر نیات حسنه واقفین هزینه شود
کرمانشاه ـ آیت الله مصطفی علما گفت: از اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه انتظار داریم که به مانند سابق همواره تلاش کند که درآمدهای وقف در مسیر خواسته واقفین هزینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما به مناسبت هفته وقف با مدیرکل و پرسنل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: وقف در اسلام از جایگاه بسیار والا و با اهمیتی برخوردار است به گونه ای که در شرح لمعه یک کتاب مستقل به نام وقف داریم؛ یعنی یک باب فقهی از 40 باب موجود، درباره‌ وقف است که این اهمیت این موضوع را می رساند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سیره حضرت علی علیه السلام به خوبی می توانیم سنت وقف را در عمل مشاهده نماییم، حضرت در زمان حفر چاه آب قبل از اینکه کار به پایان برسد چاه مذکور را وقف جامعه اسلامی می کردند و در بحث کاشت درخت خرما و... نیز چنین اخلاق والایی داشتند، بنابراین باید نگاه امیرالمومنین به وقف برای ما به یک الگو تبدیل شود.

آیت الله علما در بخش دیگری به شیوع کرونا و کمک های مردمی و مومنانه اشاره کرد و افزود: با آغاز ویروس منحوس کرونا بسیار از نهادهای و سازمان های دولت و غیردولتی و حتی خود مردم به میدان آمدند و با انجام رزمایش های متعدد و ارائه کمک های مومنانه حماسه ای بزرگ آفریدند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تأکید کرد: از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه انتظار داریم که به مانند سابق همواره تلاش کند که درآمدهای وقف در مسیر خواسته واقفین هزینه شود./1400/پ210/

ارسال نظرات