۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۹۵۵۰۱

رسالت پیامبر مفسر پروری است

رسالت پیامبر مفسر پروری است
حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد گفت: رسالت پیامبر مفسر پروری است شأن پیامبر درباره تفسیر و تبیین قرآن صرفاً بیان نیست بلکه مفسرپروری است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه قم در مراسم چهلمین سالگرد مراسم ارتحال علامه طباطبایی در دانشگاه معارف اسلامی قم اظهار داشت: اینکه عده ای به علت احاطه علمی علامه برآیات بی نیاز از روایات بودند، قضاوت سطحی و عجولانه از این مفسر بزرگ قرآن است و علامه را نشناختند.

وی با بیان اینکه برای شناسایی شخصیت علامه با آن همه اثرگذاری در علوم فلسفی و تفسیر باید تمام سخنان علامه را شنید، ابراز کرد: اینکه دو کلمه را ببینیم و قبل و بعد آن را رها کنیم، صحیح نیست و باید تمام حرف های علامه را بشنویم.

استاد حوزه علمیه ذیل آیه 24 سوره نحل اذعان کرد: علامه درباره حجیت قول نبی نسبت به تفسیر یک کلام بسیار روشنی دارد و می فرمایند" پیامبر واسطه بیان قرآن است همانگونه که واسطه ابلاغ الفاظ قرآن پیامبر خدا بودند" کار پیامبر ابلاغ معارف قرآن به سوی مردم است چرا که مردم بدون واسطه درک مفاهیم قرآن را نداشتند.

معاون آموزش حوزه های علمیه قم با اشاره به اینکه ما محتاج به تبیین اهل بیت می باشیم، تصریح کرد: علامه برای معصوم در تفاسیر احکام، قصه ها و جزئیات مربوط به معاد در قرآن کریم نقش تبیینی قائل است. قرآن کد و نشان می دهد و پیامبر به تفصیل اینها را بیان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد با بیان اینکه هرآنچه از اهل بیت در روایات آمده برگرفته از قرآن است، خاطرنشان کرد: رسالت پیامبر مفسر پروری است شأن پیامبر درباره تفسیر و تبیین قرآن صرفاً بیان نیست بلکه مفسرپروری است همانند معلمی که تفسیرکردن را می آموزد.

ارسال نظرات