۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۷۶۰
معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد؛

طراحی سامانه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی

طراحی سامانه رتبه بندی پژوهشگران حوزوی
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی از طراحی سامانه رتبه بندی پژوهشگران خبر داد و گفت: از ایده هایی که در راستای آموزش پژوهش محور مطرح می شود، استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در نشست مدیران و معاونان پژوهش واحد های آموزشی حوزه علمیه قم با اشاره به کارگروهای پژوهشی گفت: معاونت پژوهش از این ایده که کارگروه پژوهش تشکیل شود، در راستای آموزش پژوهش محور استقبال می کند.

وی اظهار داشت: در خدمت مدیران مدارس هستیم و در صورت هماهنگی جلسه برگزار خواهد شد و از بیانات مدیران استفاده خواهیم برد؛ پژوهش در مدارس سطح یک را به عنوان یک بال آموزش می بینیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه پژوهش امری جدا از آموزش نیست، و ابراز کرد: در سطح به دنبال آموزش مهارت های عمومی هستیم و این نکته واضحی است که دغدغه ما تبدیل طلبه سطح یک تبدیل به پژوهشگر زبردست نیست.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همه مبلغ و مدرس نمی شوند، تصریح کرد: تلقی چنین است این مقدار از برنامه هایی موجود در سطح یک حداقل های عمومی مهارت پژوهش است که به درد مبلغ یا کسی که بخواهد استاد بشود هم می خورد. 

وی با اشاره به برنامه جامع پژوهش خاطرنشان کرد: مهارت هایی که برای سطح یک دیده شده است به عنوان سه جلد کتاب مکمل برای اساتید و یک کتاب خلاصه درحد 32 ساعت آموزشی برای تدریس مهیا شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه یکی از راه های جلوگیری از بلااستفاده بودن مقالات مدرسه ای را جشنواره علامه حلی دانست و اظهار داشت: جشنواره علامه حلی و نشریات داخلی مدارس محلی برای عرضه پژوهش های طلاب و به اصطلاح خاک نخوردن آن است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به رتبه بندی پژوهشگران گفت: در راستای رتبه بندی پژوهشگران سامانه ای را طراحی می کنیم که به فضل الهی در سال آینده محقق خواهد شد.

ارسال نظرات