۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۳۱۸۱
یادداشت؛

دشمن مشترک؛ هدف آمریکا از ایران هراسی

دشمن مشترک؛ هدف آمریکا از ایران هراسی
دولت آمریکا بارها ایران را به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم کرده است؛ ادعایی که برای همه کارشناسان و ملت های جهان واهی بودن آن کاملا روشن است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طبق گزارش هایی از رژیم غاصب صهیونیستی، اسرائیل دارای 80 تا 200 بمب هسته ای است، این بدین معناست که رژیم صهیونیستی انبار باروتی از مهمات هسته ای است و بسیار برای منطقه و جهان نگران کننده است.

رژیم کودک کش و جنایتکار صهیونیستی با تولید سلاح های هسته ای در تلاش است تا برای خود امنیت پایدار ایجاد کند و در حقیقت علمکردی دفاعی در گام نخست برای خود برپا کند؛ همچنین با توجه به تجاوزگری که ماهیت اصلی این رژیم است این نگرانی وجود دارد که اسرائیل در تجاوزات بعدی خود از این تسلیحات استفاده کند.

دشمن مشترک؛ هدف آمریکا از ایران هراسی

بنابراین رژیم صهیونیستی در حال تبدیل به انباری خطرناک و غیرقابل کنترل است، که می تواند برای منطقه و جهان خطراتی به دنبال داشته باشد؛ از طرفی این رژیم حاضر نشده تا به کنوانسیون NPT ملحق شود، توافق نامه ای که کشورها را از گسترش سلاح های هسته ای منع می کند؛ این رژیم در توجیه عدم پیوستن خود به این قرارداد عنوان کرده است که برنامه منع گسترش سلاح های هسته ای خلاف امنیت ملی این رژیم است.

همچنین اسرائیل در سال های گذشته قراردادهای همکاری با آمریکا برای گشترس همکاری های هسته ای امضا کرده است، برنامه هایی که منجر به گسترش سلاح هسته ای در رژیم صهیونیستی شده است.

بنابراین بازی سیاسی آمریکا و اسرائیل و به سخره گرفتن قراردادهای بین المللی بسی جای تامل دارد که چگونه آمریکا با فشارهای اقتصادی و حقوقی کشورهای آزاد جهان را مجبور به پذیرش NPT می کند اما دست پرورده خود را کاملا از این موضوع دور کرده و با آنان قرارداد توسعه همکاری امضا می کند.

برای نمونه آمریکا در مسئله ایران بارها با تحریم های فراوان و اعمال فشارهای اقتصادی تلاش کرد تا ایران را از توسعه برنامه های صلح آمیز هسته ای خود منع کند؛ این در حالی است که ایران بارها به جهت فتوای رهبر انقلاب اسلامی عنوان کرده است که هرگز به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای نیست همچنین با پیوستن به برنامه منع گسترش سلاح های هسته ای عملا حسن نیت خود را ثابت کرده است.

اما دولت آمریکا بارها ایران را متهم به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای می کند، ادعایی که بر همه کارشناسان و ملت های جهان واهی بودن آن کاملا روشن است اما دولت آمریکا با غول های رسانه ای خود مدام القا می کند که ایران در این راه قدم بر می دارد.

مردم جهان و کارشناسان بی طرف سیاسی می دانند که اگر ایران به دنبال سلاح هسته ای خود بود تا کنون نه یک بار بلکه صدبار به آن دست یافته بود و اقدامات آمریکا هرگز نمی توانست سر سوزنی مانع دست یابی ایران به این سلاح شود برای نمونه آمریکا بارها مانع از دست یابی ایران به تکنولوژی های پیشرفته پزشکی شد اما ایران توانست به آن دست یابد همچنین بارها آمریکا در سازمان ملل تلاش کرده است تا با قطعنامه های مختلف جلوی گسترش سلاح موشکی ایران را بگیرد اما ایران هر روز پیشرفته تر از دیروز در این مسیر گام بر می دارد و به جدیدترین موشک ها دست پیدا می کند.

دشمن مشترک؛ هدف آمریکا از ایران هراسی

بنابراین این قبیل اقدامات ایران نشان می دهد که اگر ایران برای کاری مصمم شود هرگز منتظر نظر آمریکا نمی ماند و آمریکا هم با انواع مزاحمت ها هرگز نمی تواند مانع دست یابی ایران به آن موضوع شود همچنین آمریکا ایران را متهم به مخفی کاری در زمینه برنامه هسته ای خود می کند درحالی که ایران بارها حسن نیت خود را نشان داده است و دست رسی کامل به آژانس انرژی هسته ای داده است البته که طبیعی است برای حفظ اسرار داخلی، جزئیات برنامه های خود را علنا اعلام نکند.

اما هر بار برنامه کلی و اقدامات کلی خود را مطرح کرده است و ابایی از بیان آن نداشته است؛ از این رو این قبیل اتهامات آمریکا نیز اتهاماتی تو خالی و غیر قابل باور نسبت به ایران است چرا که ایران در بیان برنامه های خود هرگز از دشمن هراسی ندارد و برای نمونه با افتخار تمام اعلام می کند که درصدد نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

حال با روشن شدن موضع ایران در این که هرگز برنامه ای برای دست یابی به سلاح هسته ای ندارد و از طرفی محفی کاری را نشان از ضعف می داند و هرگز به دنبال مخفی کاری در بیان اعتقادات خود نیست؛ این ها همه و همه نشان از حسن نیت و عدم پنهان کاری ایران است و معلوم می شود که این آمریکا است که به دنبال مسائل دیگری است.

از آنچه گفته شد روشن می شود که آمریکا هم می داند که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نیست و هدف آمریکا در اعمال تحریم ها و فشار های اقتصادی بر ملت ایران نه جلوگیری از دست یابی ایران به انرژی هسته ای بلکه برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران و مردم ایران است.

آمریکا نشان داده است که با این قبیل اقدامات در تلاش است تا امنیت اسرائیل را بیش از پیش محکم کند و از طرفی نیز به دنبال محبوب سازی اسرائیل در میان کشورهای منطقه و رفع دعواها است.

در حقیقت آمریکا با دست مایه قراردادن این مسائل در حال گام برداشتن برای اسرائیل است و تلاش دارد تا دست کم دو اقدام راهبردی را برای اسرائیل رقم بزند.

در گام نخست رژیم صهیونیستی بسیار نگران امنیت خود است و بارها تلاش کرده است با انواع تجهیزات پوشالی نظامی برای خود امنیت را رقم زند که هربار با تجهیزات ساده مقاومت شکست مفتضحانه ای را تجربه کرده است؛ بنابراین بیشتر از همیشه نگران موشک های پیشرفته ایران و جبهه مقاومت است؛ از این رو آمریکا به بهانه سلاح هسته ای تلاش دارد تا مانع ایران در گسترش موشک های بالستیک شود.

دشمن مشترک؛ هدف آمریکا از ایران هراسی

در گام دوم به علت منفور بودن رژیم صهیونیستی در جهان و به خصوص در میان کشورهای اسلامی تلاش می کند تا با ایران هراسی و ایجاد نگرانی واهی نسبت به ایران هسته ای، چهره ایران را در میان کشورهای منطقه مخدوش کند؛ تا با این قبیل اقدامات حکام کشورهای منطقه را به این مسیر هدایت کند که ایران دشمن مشترک کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است و با این سیاست پیوندی خیالی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی ایجاد کند.

به هر حال لازم است تا ایران با دیپلماسی فرهنگی در میان کشورهای منطقه و پرهیز از دادن بهانه های واهی به رسانه های غربی، سبب بر هم خوردن توطئه سیاسی و رسانه ای آمریکا شود.

ارسال نظرات