۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۰۴۶۲۹
با حضور امامان جمعه و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه؛

کارگاه آموزشی «استهلال» در روانسر برگزار شد

کارگاه آموزشی «استهلال» در روانسر برگزار شد
کرمانشاه ـ با حضور امامان جمعه و جماعات، مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه، کارگاه یک روزه آموزشی «استهلال» در روانسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با حضور بیش از 50 نفر از امامان جمعه و جماعات، مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت کرمانشاه، کارگاه یک روزه آموزشی «استهلال» در روانسر برگزار شد.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی، رئیس مرکز اسلامی کرمانشاه در این کارگاه یک روزه در سخنانی اظهار داشت: یکی از مسایل دینی و شرعی در بین مسلمین موضوع استهلال است و همواره علمای دین بر روی این مساله تاکیدات فراوانی داشته و دارند.

رئیس مرکز اسلامی کرمانشاه افزود: متاسفانه در برخی از مناطق رویت هلال ماه خود باعث ایجاد یک تشکیک اعتقادی و دودستگی در بین جامعه می شود و این امر می تواند به مروز زمینه ساز اختلاف افکنی معاندان شود.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اهمیت برگزاری اعیاد اسلامی در جامعه، اظهار کرد: هدف اصلی و غایی برگزاری این کارگاه آموزشی آشنایی روحانیون با مبانی و اصول فقهی استهلال است که این حرکت خود می تواند زمینه وحدت بیشتر در بین مذاهب اسلامی شود.

در ادامه این کارگاه، احمد محمدی، معاون مرکز اسلامی کرمانشاه نیز در سخنانی ایراد کرد: اختلاف درباره ماههای قمری امری قدیمی است و به عینه دیده شده است که این تفاوت عقاید در بحث ماههای قمری خود باعث زیرسؤوال رفتن دیانت مردم و جامعه اسلامی می شود.

معاون مرکز اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه اسلام دینی کامل و جامع برای همه انسانهاست، گفت: خوشبختانه بین مسلمین یک همگرایی خوب و مثال زدنی وجود دارد با این وجود شاهد برخی از ناهماهنگی های در رویت هلال ماه و ثبوت یا عدم ثبوت آن هستیم که این موضوع می تواند زمینه ساز مشکلاتی برای جامعه اسلامی باشد.

در ادامه این مراسم، ماموستا محمد محمدی، امام جمعه شهرستان روانسر نیز در سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه اگر خوب به مبانی فقه اسلامی دقت کنیم به راحتی می توانیم که زمینه این اختلاف نظرها درباره ثابت کردن هلال ماه را برطرف کنیم، بنابراین علمای دینی می توانند در این زمینه بسیار راهگشا باشند.

امام جمعه روانسر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مسایل این چنینی زمینه اختلاف بین مسلمین و خدایی ناکرده تضعیف اسلام شود، برگزاری چنین کارگاه های آموزشی ضمن اینکه بسیاری از مثال فقهی را حل می کند خود می تواند زمینه ای برای وحدت بیشتر بین مذاهب اسلامی باشد.

در این کارگاه آموزشی روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت از شهرستان ثلاث باباجانی، پاوه، سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه، حضور داشتند./1400/پ210/

ارسال نظرات