۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۱۴۲۵۶
به بهانه کشتارحجاج در سال ۶۶؛

سرانجامی تباه با چاشنی جنایت

سرانجامی تباه با چاشنی جنایت
پادشاهی عربی سعودی که در ایران به نام عربستان شناخته می شود مدیریت حرمین شریفین را به عهده دارد و تحت عنوان خادمی جنایاتی به اسلام و مسلمین وارد می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در ایام حج سال 66 اتفاقات خونینی در حرم امن الهی رخ داد و در تاریخ ماند؛ در مراسم برائت از مشرکین سال که عربستان از آن ممانعت می کرد، حدود 325 ایرانی به شهادت رسیدند که واکنش شدید امام خمینی را در پی داشت؛ «اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاالله اندوه دلمان را را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و ال سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد»

اگر آل سعود همسو با آمریکا نبود رسانه های دنیا حمله به اسلام و مسلمانان را با محوریت حج و مسلمانان بی کفایت هر ساله در ایام حج مانند یک مناسک اجرا می کردند و فیلم ها و مستندهای زیادی برای این موضوع می ساختند اما عربستان در گناه استکبار کارنامه ای پر از جنایت دارد.

از آن جا که خودتحقیرها حتی حمله ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری را تقصیر جمهوری اسلامی می دانند این حادثه را هم به حمل بمب در ساک حجاج در سال 65 ربط می دهند؛ شهدای سال 66 مظلوم هستند و در محافل خبری و رسانه ای چندان به آن ها پرداخته نمی شود.

البته جنایات آل سعود را فقط در کشتار فاجعه حج 66، و فاجعه منا نباید خلاصه کرد؛ کشتار هویتی مسلمانان جنایت دیگری و شاید شدیدتری از جانب دیکتاتور شبه جزیره است؛ پادشاهی عربی سعودی که فقط در ایران به نام عربستان شناخته می شود و تنها کشوری است که به نام طایفه دیکتاتور حاکم نامگذاری شده است خود را خادم حرمین شریفین می داند و خیانت های عظیمی در لباس خادمی به هویت اسلامی شهرهای مکه و مدینه کرده است.

وهابی های سعودی در اولین اقدامات حکومتی خود در حدود 100سال قبل بنا قبرستان بقیع و قبور ائمه شیعه را تخریب کردند که در کشاکش جنگ جهانی اول و حمله کفار به بلاد مسلمانان حادثه ای عادی تلقی شد و بلاد مصیبت زده اسلامی واکنش چندانی نداشتند؛ اما خبرش همه را متأثر کرد و تصور اینکه حرمین شریفین به دست چه کسانی سپرده شده بسیار دردناک بود.

حال که ما از صدسال گذشته تا به امروز جنایت این طایفه را به چشم خود دیده ایم و آن ها بدون عقب نشینی از مواضع ضدشیعی خود تحت حمایت کفار به هویت زدایی پرداختند، جنایاتی مانند حج خونین 66 نمی تواند فقط به یک حمل مواد منفجره مرتبط شود.

هویت زدایی دیگر سعودی که در اصلاحات جدید آن ها در حال نهایی شدن است، حذف هویت تاریخی مکه و افزودن نمادهای مدرنیته و سلطه گری به شهر مکه است؛ اگر کعبه نماد مکه بود و مکه نماد اسلام بود اما اکنون آسمان خراش های سلطنتی نماد این شهر شده و بر بنای مسجد الحرام سایه افکنده است.

بنای مربوط به خانه حضرت خدیجه تبدیل به یک توالت عمومی بزرگ شده و در جای خانه خلیفه اول مسلمین هتل هیلتون بنا شده است؛ خانه منسوب به پیامبر اسلام هم برای سالهای طولانی محل فروش گوشت گوساله بود و حال کتابخانه است و زمزمه های تبدیل شدن آن به یک پارکینگ نیز وجود دارد.

عربستان به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش حجاج است و این امر به قیمت نابود شدن هویت تاریخی مکه شده است؛ مکه در حال تبدیل شدن به «دیزنی لند» است؛ پدیده ای که شبکه الجزیره در گزارش خود از آن با عنوان «چگونه مکه لاس وگاس شد» استفاده می کند.

جنایات آل سعود در حق اسلام و وهابیت هم جاری شده و کشوری که با قوانین سفت و سخت اسلامی در دنیا شهره بود و از مروجان اسلام وهابی حمایت مالی می کرد در یک چرخش دفعی به اکثر آن قوانین پشت کرد و راه امارات را در توسعه پیمود و به دنبال پایتخت تفریح و سرگرمی جهان است.

راهی که با تخریب قبور ائمه و فاصله گرفتن از اسلام حقیقی شروع شود سرانجامی جز تباهی ندارد.

ارسال نظرات