۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۱۷۰۲۵
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:

هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق برای اربعین مستقر می‌شوند

هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق برای اربعین مستقر می‌شوند
خوزستان_حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق برای اربعین مستقر می‌شوند که از این تعداد ۹۰۰ موکب مجوز دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان امروز در جمع خبرنگاران از ساخت شهرک اربعین به مساحت ۱۸۰ هکتار در پایانه مرزی چذابه خبر داد و اظهار داشت: این شهرک شامل بخش‌های مختلفی از جمله مواکب، سایت اداری، سوله و نگهداری مواد غذایی و مجتمع‌های فرهنگی و اسکان است که پیش‌بینی می‌شود این شهرک با حمایت دستگاه‌های متولی و کمک‌های خیرین تا سال آینده به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به ویژگی‌های شهرک اربعینی پایانه مرزی چذابه تصریح کرد: شهرک اربعینی پایانه مرزی چذابه دارای ۲۰۰ موکب است که ساخت ۸۰ موکب به اتمام رسیده و آماده خدمت‌رسانی به زوار حسینی در ایام اربعین هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق برای اربعین مستقر می‌شوند که از این تعداد ۹۰۰ موکب مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ موکب از گلوگاه‌های ورودی خوزستان در شهر‌های اندیمشک، دزپارت، بهبهان و هندیجان تا محل پایانه‌های مرزی استان مستقر می‌شوند ابراز کرد: در مرز شلمچه از ۲۴۰ موکب ۱۸۰ موکب پروانه‌دار و در مرز چذابه از ۲۲۰ موکب ۱۷۰ موکب پروانه دریافت کردند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه همچنین ۶۰ موکب در عراق مستقر می‌شوند اذعان کرد: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق، ۸۲۰ موکب مجوز دریافت کرده‌اند و ۲۶۰ پروانه بین‌شهری و بین‌راهی صادر شده است.

وی بر اجرای طرح ادغام مواکب برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین حسینی تاکید کرد و ادامه داد: موکب‌هایی که کمتر توانمند هستند می‌توانند با موکب‌های توانمندتر تلفیق شوند تا بتوانند خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان یاد آور شد: همچنان ثبت‌نام از متقاضیان برپایی موکب در اربعین ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند تقاضای خود را به سامانه موکب‌داری به نشانی ttp://mokeb.atabat.org ارسال و نسبت به دریافت مجوز یا تمدید پروانه اقدام کنند. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات