۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۱۷۵۱۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ابعاد علمی، پژوهشی و معنوی مدارس علمیه تقویت شود

ابعاد علمی، پژوهشی و معنوی مدارس علمیه تقویت شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت ایجاد نشاط جسمی و روحی بین طلاب تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت ها بر قوت علمی، پژوهشی، معنوی افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، شب گذشته در معارفه مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد، به اهمیت و نقش حوزه های علمیه در حفظ اسلام و تبلیغ دین مردم اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ و حفظ اسلام در مقابل بدعت ها و افکار انحرافی، پیشینیان ما با آن محدودیت هایی که داشتند، با وجود آزار و اذیت ها وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به تاثیر حوزه های علمیه در جامعه اشاره و عنوان کرد: برای نقش آفرینی و انجام رسالت حوزه علمیه در حوزه دین، حوزه‌های علمیه باید در تراز خودشان قرار بگیرند.

وی بر ضرورت توجه مدیران مدارس و بهره مندی از ظرفیت ها در جهت رشد علمی، تهذیبی و اخلاقی در حوزه های علمیه گفت: در این راستا از ظرفیت بزرگان و علمای دین استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با با بیان اینکه در مدارس علمیه نشاط جسمی و روحی آن چیز که باید باشند کم است، گفت: باید برنامه هایی در راستای ایجاد شور و شعور در حوزه‌های علمیه در نظر گرفته شود و فعالیت های فرهنگی در همه مدارس شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مباحث دینی و مذهبی باید در مدارس پر رنگ تر شود، تصریح کرد: با در نظر گرفتن برنامه های ورزشی نشاط جسمی و مذهبی به مدارس برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه طلبه ها باید اصول را در مدارس علمیه حفظ کنند، گفت: باید کاری کنیم بر قوت علمی، پژوهشی، معنوی افزوده شود و اگر کسی ضعیف است، ضعفش جبران شود.

نماینده ولی فقیه در لرستلن خاطرنشان کرد: از داشته هایمان در راستای کارهای تربیتی استفاده کنیم و در این راستا اساتید و مدیران با یکدیگر همکاری کنند.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام موسوی، سرپرست مدرسه علمیه رضویه قدردانی و حجت الاسلام نادر سبزی به عنوان مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد معرفی شد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات