۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۷۱۷۶۹۷

دستور رییس قوه قضاییه در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس

دستور رییس قوه قضاییه در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: تا شب گذشته که در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس پیگیری می‌کردم، این گزارش هنوز به قوه قضاییه واصل نشده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تکریم هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای انقلاب از جمله شهید آیت‌الله قدوسی و شهید لاجوردی را گرامیداشت و گفت: شهیدان رجایی و باهنر حق بزرگی بر گردن همه ما دارند؛ جریان نفاق وابسته به استکبار جهانی نتوانست وجود این دو مدیر متدین و خدوم را که صفات و خصائل پسندیده‌ای داشتند، تحمل کند.

رئیس دستگاه قضا با برشمردن ویژگی‌های برجسته شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: شهید باهنر یک روحانی مدیر و ایده‌پرداز بود؛ شهید رجایی نیز شخصیتی ولایتمدار، مخلص، مجاهد، متدیّن، مردمی، ساده‌زیست و طرفدار محرومین نه در شعار بلکه در عمل بود؛ شهید رجایی بسیار نسبت به حفاظت از بیت‌المال مراقب بود و از تشریفات دوری و احتراز می‌کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به پیچیدگی چهره نفاق و منافقین که عاملین شهادت شهیدان رجایی و باهنر بودند، گفت: چهره نفاق یک چهره پیچیده است و برای افشای آن، خود خداوند به میدان آمده است و در سوره منافقون رفتار و اوصاف منافقان بیان شده است. حضور منافقین اختصاص به دیروز ندارد، بلکه منافقان امروز نیز هستند و فردا نیز خواهند بود.

لزوم تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس در دادگستری و دادستانی استان تهران

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس، گفت: تا شب گذشته که پیگیری می‌کردم، این گزارش هنوز به قوه قضاییه واصل نشده است؛ حال آنکه در رسانه‌ها مطرح شده گزارش مزبور به دستگاه قضایی واصل شده است.

وی تصریح کرد: علی‌ایحال، رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران به محض وصول گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس، ضمن تشکیل شعبه‌ای ویژه، با دقت و سرعت و رعایت همه جوانب، گزارش مزبور را مورد رسیدگی قرار دهند؛ باید توجه داشت که اینگونه گزارش‌ها که در مجلس قرائت می‌شود، ذهنیت‌هایی را در مردم ایجاد می‌کند لذا ضروری است در رسیدگی به آنها نهایت دقت و سرعت لحاظ شود تا بر مبنای حق و قانون قضاوت شود.

دستور قاضی القضات مبنی بر بررسی برگزاری آزمون وکالت میان برگزارکنندگان و مجریان این آزمون و قانونگذاران

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به مباحثی که درخصوص برگزاری آزمون وکالت میان برگزارکنندگان و مجریان این آزمون و قانونگذاران در مجلس مطرح شده است، ضمن تاکید بر رعایت مرّ قانون در این خصوص، به معاون حقوقی خود دستور داد چنانچه در اجرای قانون مربوطه ابهامی وجود دارد، با فوریت و ظرف همین امروز، تفسیر قانون را از مجلس بخواهند؛ وی در همین رابطه تاکید کرد: ما خود را ملزم به اجرای قانون می‌دانیم.

پیگیری تشکیل کارگروه‌های مشترک میان دولت و قوه قضاییه توسط وزیر دادگستری

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره مرقومه‌ها و نامه‌هایی که بعضاً در اخبار مطرح می‌شود فلان تشکل یا شخصیت خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته است، گفت: برخی از این نامه‌ها و مرقومه‌ها صرفاً خبرش در رسانه‌ها منتشر می‌شود و متن آنها به ما واصل نمی‌شود؛ لذا مرکز رسانه قوه قضاییه این قبیل موضوعات را به صورت مستمر رصد کند و نسبت به وصول متن آن نامه‌ها اهتمام داشته باشد تا این ذهنیت ایجاد نگردد که رئیس دستگاه قضا به نامه‌هایی که خطاب به او نوشته می‌شود، ترتیب اثر نمی‌دهد.

ارسال نظرات