۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۲۵۸۶۰

مراسم نکوداشت آیت الله موسوی لاری در قم برگزار شد

مراسم نکوداشت آیت الله موسوی لاری در قم برگزار شد
مراسم نکوداشت آیت الله موسوی لاری از چهره های برجسته در عرصه تبلیغ جهانی دین اسلام با حضور شخصیت های حوزوی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری صبح امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، حسین جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی و سید مهدی علیزاده موسوی مبلغ بین الملل به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام جلالی در این مراسم با اشاره به فعالیت های گسترده و تاثیرگذار آیت الله موسوی لاری در خارج از ایران اظهار داشت: تاثیرگذاری آیت الله موسوی لاری در افکار مردمان خارج کشور به گونه‌ای بود که حتی بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) مردم کشورهای خارجی چنین بیان می‌کردند که آیا به غیر از آیت الله موسوی لاری کسی دیگر می تواند در حد تاثیرگذاری امام راحل باشد؟

وی در ادامه افزود: آیت الله موسوی لاری فردی بسیار ساده زیست و وضعیت زندگی ساده‌ای داشت؛ اما با این وجود، یکی از تاثیرگذاران عرصه تبلیغ بین الملل و از سیاستمداران بصیرِ خاموش بود و اخلاص وی در عمل زبان زد همه بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام موسوی با اشاره به ویژگی های تبلیغی آیت الله موسوی لاری در حوزه بین الملل اظهار داشت: جهان امروز با خلع روحی و معنوی روبرو است؛ به گونه ای که به جریان های منحط روی می آورند و دنبال مسیر معنوی جدید هستند.

وی افزود: هیچ شکی نیست که دین اسلام و مذهب تشیع از قابلیت خوبی برای گسترش تفکر خود بر مردم جهان برخوردار است و می توانند مرجعیت معنوی و روحی مناسبی برای مردم جهان باشند و آیت الله موسوی لاری به این امر کاملا واقف بود و در این راه قدم بر می داشت.

در ادامه این مراسم معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اظهار کرد: در ایامی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنان ایجاد ناامیدی را محور فعالیت های خصمانه خود قرار داده اند، برگزاری جلسات تکریم علما و فضلا علاوه بر تقدیر از فعالیت ها و تکریم شخصیت آنان سبب امید بخشی و تثبیت قلب طلاب و مبلغان جوان می گردد.

وی در ادامه با پرداختن به مهمترین ویژگی های مرحوم آیت الله موسوی لاری افزود: آیت‌الله موسوی لاری یکی از چهره‌های برجسته در عرصه تبلیغ جهانی دین اسلام، فعالیت های بسیاری را در نشر معارف دینی انجام داده و  اخلاص، پشتکار و توفیق الهی را می توان از مهم‌ترین ویژگی‌های او برشمرد.

ارسال نظرات