روشها و قالبهای تبلیغ در ایام فاطمیه
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، در دوره آموزشی جهاد تبیین ویژه اعزام ایام فاطمیه در سخنانی به «روشها و قالبهای تبلیغ در ایام فاطمیه» اشاره کرد.
وی راه اندازی پویش ایده ها و طرح های خلاقانه مردمی، ارائه طرح های متنوع در موضوعات مربوط به سیره حضرت زهرا(س)، مکتب حاج قاسم، و جهاد تبیین به اقشار مختلف، برگزاری نشست های خانوادگی بویژه بین بانوان، برگزاری همایش های بزرگ خانوادگی در سطح شهر و ارائه برنامه های متنوع برای سنین مختلف در موضوعات مدنظر، اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع حضرت زهرا(س)، حاج قاسم سلیمانی و جهاد تبیین بین دانش جویان و دانش آموزان و نیز راه اندازی ستاد مردمی جهاد تبیین در مدارس و مساجد با مشارکت مردم را از جمله روش ها و قالب ها برای فعالیت فرهنگی در این ایام عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، از دیگر روش های اجرایی برای پرداختن به موضوعات مربوط به جهاد تبیین، مکتب حاج قاسم و نیز سیره حضرت زهرا(س) را راه اندازی اردوهای جهادی مردمی برای خدمت در مناطق محروم و آسیب پذیر، اجرای مسابقات عکاسی از اقدامات انجام شده، تهیه طومار و امضاء برای میثاق با ولایت، راه اندازی موکب های فاطمی در سطح شهرها و روستاها، اجرای کرسی های آزاداندیشی در موضوعات مختلف با حضور فرهیختگان برای پاسخ به شبهات و چالش های پیش رو، اعزام کاروان زیارتی به مرقد شهید سلمیانی و تبیین مسائل در جریان این اردو به شرکت کنندگان، اجرای پویش توسل به حضرت فاطمه(س) برای رفع گرفتاری های کشور و برگزاری نشست های تخصصی در این سه محور ذکر شده با حضور اساتید متخصص برشمرد.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه برادران، قرائت وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خانواده را نیز اثربخش دانست و بر برگزاری اجتماع مادران فاطمی و پدران علوی در مناسبت ها تاکید کرد.
وی همچنین برگزاری نشست های مشترک با پیروان مذاهب دیگر در مناطق مشترک را مورد توجه قرار داد و گفت: می توان در مناطقی که پیروان دیگر مذاهب نیز حضور دارند، در نشست های مشترکی درباره سیره حضرت زهرا(س) صحبت کرد و بدین ترتیب دلها را به هم نزدیک کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، تولید و نشر محتوای دینی و سیاسی در فضای مجازی را نیز بسیار اثربخش دانست و گفت: مشکل ما بیش از تولید محتوا، به عدم دسترسی به محتوای خوب است، لذا لازم است لشکر توزیع محتوای خوب راه اندازی شود و برای تحقق این امر، کانال بانک تولیدات مجازی در ایتا راه اندازی شده است.
وی همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، راه اندازی هیات دانش آموزی، اجرای برنامه ی مواسات و کمک مومنانه که در ایام کرونا رونق خوبی داشت، برگزاری ختم قرآن و ختم صلوات برای حضرت زهرا(س)، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری برنامه نهضت پرچم و نصب پرچم عزای فاطمی در محلات و مناطق، و برگزاری روضه های خانگی را از دیگر راه ها و روش های پرداخت به موضوعات مدنظر در جهاد تبیین و سیره فاطمی و مکتب حاج قاسم عنوان کرد.