۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۲۷۱۸۸
معرفی کتاب؛

کتاب «سند انتخاب»، شرح انتخاب رهبر معظم انقلاب

کتاب «سند انتخاب»، شرح انتخاب رهبر معظم انقلاب
کتاب سند انتخاب روایتی از برگزیدن رهبر معظم انقلاب پس از امام خمینی (ره) به نویسندگی محسن سام توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب سند انتخاب شرح انتخاب دومين رهبر انقلاب اسلامی است. انتخابی که متولی آن ساختاری است که از سال 1361، با تشکيل مجلس خبرگان رهبری به وجود آمده و حالا، روز مبادايش فرار رسيده بود.

در کتاب سند انتخاب آمده است: مجلس خبرگان رهبري در سال 68، تجربه‌اي شگرف و پيچيده را که طی سال‌های گذشته از سر گذرانده بود، پيش روی داشت و چهاردهم خرداد 1368، خبرگان رهبری در ساختمان مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدند تا زيرِ سايه‌ اين مختصات پيچيده، وظيفه‌ تاريخی خود را به انجام رسانند.

مسئله‌ اصلی اجلاسيه‌ سال 1368خبرگان رهبری، تطبيق ضابطه با وضعيت عينی است. همه‌ کنش‌ها و واکنش‌های اين اجلاسيه را می توان در پيرامون همين مسئله تحليل و بررسی کرد.

ضابطه، شرع و قانون اساسي جمهوري اسلامي و وضعيت عينی، خلأ رهبری و ضرورت بی سرپرست نماندن انقلاب و نظام اسلامي بود. با تدبير خبرگان، يکی از مصاديق واضح اين طايفه از فقها، يعنی آيت‌الله سيدعلی خامنه‌ای به‌عنوان دومين رهبر انقلاب و جمهوري اسلامي برگزيده شد.

انتخابی که مانند هر انتخاب ديگری، در چشم موافقان و رضايتمندان، برق شادي و اميد جهانی و در قلب مخالفان، زبانه‌های اعتراض و کين را برانگيخت.

علاقمندان جهت دریافت این کتاب می توانند به نشانی تارنمای https://irdc.ir/fa/publications/book/1284 مراجعه کنند..

کتاب «سند انتخاب»، شرح انتخاب رهبر معظم انقلاب

ارسال نظرات