۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۳۱۱۷۹
آیت‌الله حسینی همدانی در دیدار با رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

مسیر حرکت دستگاه قضایی در راستای تحقق و برقراری عدالت است

مسیر حرکت دستگاه قضایی در راستای تحقق و برقراری عدالت است
امام‌جمعه کرج گفت: مسیر حرکت دستگاه قضایی در تحقق و برقراری عدالت است؛ لذا از اهمیت بسیار بالایی در نظام اسلامی برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری رسا، ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه حسین فاضلی هریکندی رئیس‌کل دادگستری البرز و محمدتقی حاجی‌مشهدی مدیرکل جدید بازرسی البرز و احمدعلی آبادی فراهانی مدیرکل سابق بازرسی استان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج با حضرت آیت‌الله حسینی همدانی دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام در رابطه با سه نیاز هر جامعه، بیان داشت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «ثَلَاثَهُ أَشْیَاءَ یَحْتَاجُ النَّاسُ طُرّاً إِلَیْهَا الْأَمْنُ وَ الْعَدْلُ وَ الْخِصْبُ»؛ همه مردم به سه چیز نیاز دارند: امنیت و عدالت و آسایش».

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این سه مؤلفه در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند، گفت: برقراری آسایش و رفاه در جامعه بدون امنیت و عدالت محقق نمی‌شود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه مسیر حرکت دستگاه قضایی در تحقق و برقراری عدالت است لذا از اهمیت بسیار بالایی در نظام اسلامی برخوردار است، گفت: این دستگاه باید طراحی و برنامه‌ریزی دقیق داشته و از فناوری‌های نوین جهت افزایش سرعت و بهبود خدمات استفاده کند و در این مسیر «سند تحول قضایی» باید دستورالعمل چگونگی کار باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و مخابره اقدامات صورت گرفته، گفت: دستگاه قضایی باید اقدامات مهم خود به‌خصوص در حوزه‌های برخورد با فساد، تخلفات مالی و سوءاستفاده از بیت‌المال را به مردم گزارش کند چراکه امینت روانی جامعه را بالا می‌برد و امیدآفرینی می‌کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علیه‌السلام که می‌فرمایند: «ترک الذنب اهون من طلب التوبه»، گفت: در حوزه‌های قضایی نیز این مهم باید موردتوجه قرار گیرد که پیشگیری از جرم آسان‌تر از برخورد و محاکمه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به آموزش عمومی در جهت پیشگیری از جرم به‌خصوص جرائم الکترونیکی و اینترنتی، گفت: خوب است دستگاه قضایی آموزش‌های کوتاه با محتوای گرافیکی را جهت اطلاع‌رسانی و آموزش در این خصوص آماده‌سازی کند.

 آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن قدردانی و تشکر از اقدامات دستگاه قضایی استان، گفت: مسیری که دستگاه قضایی استان طی می‌کند تحولی است که درراه نیز اقدامات ابتکاری خوبی نیز صورت گرفته است.

وی در خاتمه ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌ها و خدمات فراهانی مدیرکل سابق بازرسی استان، به حاجی‌مشهدی مدیرکل جدید بازرسی البرز خیرمقدم گفت و بیان داشت: بدانید که در مسیر ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد بنده تمام‌قد پشتیبان شما خواهم بود و در این مسیر باکسی مداهنه و تعارف نداریم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارش عملکرد و تشریح برنامه‌های پیش رو پرداخت.

ارسال نظرات