۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۳۹۹۱
امام جمعه ساری مطرح کرد؛

عمل و اخلاص، دو پیوست مهم علم در فرهنگ دین

عمل و اخلاص، دو پیوست مهم علم در فرهنگ دین
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، عمل و اخلاص را دو پیوست مهم علم در فرهنگ دین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان این که اسلام دین علم و معرفت است، گفت: نزول کتاب قرآن در عصر جاهلیت نشان از این دارد که این دین و پیامبران مولود دین متعلق به این عصر و زمان نیستند، چرا که قرآن با سطح فرهنگی و علم مردمان آن زمان هیچ تناسبی نداشت.

وی با بیان این که همه دنیا جهل و جهالت است مگر جایی که علم حضور دارد، افزود: علم حجتی بر علیه عالم است

امام جمعه ساری با اشاره به این که علم در فرهنگ دین دو پیوست دارد که بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: این دو پیوست یکی عمل و دیگری اخلاص است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود گفت: امام علی(ع) فرمودند عالمی که به علم خودش عمل نکند مثل جاهل و نادانی است که سرگردان بوده و در مستی و بیهوشی قرار دارد و از آن بیرون نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که بسیاری از عمل‌ها هم ریا است مگر آن عملی که با اخلاص همراه باشد، تصریح کرد: پیوست دوم علم، اخلاص است؛ عالم باید عمل با اخلاص داشته و عامل و مخلص باشد‌.

وی با بیان این که اخلاص در معرض خطر است، ادامه داد: اگر خاتمه کار عبادت، ایمان، تقوا، خدمت و شهادت باشد نشان دهنده عمل با اخلاص است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شهید آیت الله سلیمانی عمری عالم، فعال و جهادی بودند، خاطرنشان کرد: این شخصیت مسؤولیت‌های فراوانی داشت و در بخش دانشگاهی خدمات فراوانی ارائه کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات