۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۷۳۶۶۷۵
استاندار لرستان:

شهید چمران خود را وقف آرمان‌ها و ارزش‌های والای دینی و فرهنگی کرد

شهید چمران خود را وقف آرمان‌ها و ارزش‌های والای دینی و فرهنگی کرد
زیویار با بیان اینکه شهید چمران پایه‌گذار مکتبی شد که دیانت، تعبد، علم و مجاهدت را با شهادت جمع کرد، گفت: مکتب شهید چمران ادامه دهنده راه امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، فرهاد زیویار در آیین بزرگداشت سالروز شهادت مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه لرستان گفت: بسیج اساتید به دنبال حاکم کردن روحیه جهادی برای دانشگاه و دانشگاهیان است.

استاندار لرستان افزود: اشاعه تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها، تحقق دانشگاه اسلامی، ایجاد بستر مناسب برای تولید علم، مشارکت در تأمین نیازهای تحقیقاتی کشور که در بیانات رهبر انقلاب نیز مورد تأکید قرار گرفته است، در فعالیت‌های بسیج اساتید وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند شهید چمران در انقلاب اسلامی گفت: این شخصیت با وجود اینکه سواد و سابقه انقلابی درخشانی داشت در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها جهادی عمل کرد.

استاندار لرستان از شهید چمران به عنوان مجاهد وارسته یاد کرد و گفت: از ویژگی‌های بارز شهید چمران در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روحیه ایثار بود و این روحیه حتی در عرصه جهاد و دفاع مقدس نیز خود را به خوبی نشان می‌داد.

زیویار بیان کرد: شهید چمران در موقعیت جنگ یک فرمانده تمام‌عیار و در کسوت دانشگاه یک استاد برجسته بود.

وی با بیان اینکه شهید چمران همواره خود را وقف آرمان‌ها و ارزش‌های والای دینی و فرهنگی می‌کرد که برآمده از اسلام بود، اظهار کرد: توجه به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خدمت صادقانه، وارستگی و آزاد بودن، مبارزه مستمر با ظلم و استبداد از جمله ویژگی‌هایی بود که استاندار لرستان از شهید چمران به آنها اشاره کرد و آنها را تبیین نمود.

زیویار با بیان اینکه پروفسور چمران علی‌رغم موقعیت‌های منحصربه‌فردی که داشت با روحیه بسیجی پایه‌گذار مکتبی شد که دیانت، تعبد، علم و مجاهدت را با شهادت جمع کرد، گقت: شهید چمران الگوی تمام عیار است.

وی با بیان اینکه مطالعه دست‌نوشته‌های شهید نشان‌ از عشق بی‌نهایت شهید به خدا را دارد، عنوان کرد: مطالعه این دست‌نوشته‌ها نشان می‌دهد گمشده شهید چمران نیز همچون شهید سلیمانی در این دنیا وجود ندارد و مکتب شهید چمران نیز ادامه‌دهنده راه امام حسین است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات