۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۳۷۴۱
امام جمعه شبستر:

در نظام اسلامی مردم و دولت یک مفهوم مشترک هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر گفت: حقیقت این است که در جمهوری اسلامی، مردم و دولت یک مفهوم مشترک دارند؛ چون دولت برآمده‌ ‌از ملت است.
امام جمعه شبستر

حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به بیان مؤلفه های حضور عظیم مردم در صحنه های حمایت از نظام و رهبری پرداخت.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در جریان اعتراض به هتک حرمت عاشورایی حسینی اظهار داشت:‌ این حرکت عظیم که در روزهای هشتم و نهم دی ایجاد شد، حضوری‌ خودجوش و عظیم بود که با کمترین اطلاع رسانی و هماهنگی از سوی نهادهای مربوطه صورت گرفت.

امام جمعه شبستر با انتقاد از مطرح شدن دولتی بودن این حرکت عظیم گفت: حقیقت این است که در نظام جمهوری اسلامی مردم و دولت یک مفهوم مشترک دارند و دولت برآمده از همان ملتی است که حضورشان را در سطح جامعه و در حمایت از ارزش‌های اسلامی شاهد هستیم.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به نقش ولایت فقیه در هویت اجتماعی مردم ایران خاطر‌نشان کرد: ولایت‌مداری مردم سبب این حضور گسترده در حمایت از اسلام و انقلاب شد و این مسأله ضروررت شکرگزاری را می‌رساند.

امام جمعه شبستر با بیان این‌که این حضور پرشور برخاسته از اوج آگاهی مردم مسلمان ایران بود، اظهار داشت:‌ تا زمانی که این آگاهی و بیداری وجود داشته باشد، دشمنان نخواهند توانست آسیبی به کشور و نظام اسلامی وارد کنند.

وی به زمینه های پیدایش این حرکت عظیم مردمی اشاره کرد و ابراز داشت: هتک حرمت به مقدسات و ارزش های اسلامی و انقلابی بیداری مردم و نا امیدی دشمنان را به همراه داشت؛ بنابر این همراهی ارزش‌های اسلامی و انقلابی از ویژگی های نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محمدزاده تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی گسترده نهم دی را می توان نمونه ای بارز از این مسأله دانست و در حقیقت انقلاب اسلامی نظامی برخاسته از ارزش‌های اسلامی و عاشورایی است./935/ت302/س
ارسال نظرات