۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۷۶۶

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و امام مجتبی

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و امام مجتبی
مردم ایران، شیعه و سنی در آخرین روزهای ماه صفر به سوگ فراق پیامبر رحمت نشستند و در عزای ایشان اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، صفر ماه حزن و اندوه برای امت محمد (ص ) است، ماهی که اتصالش به خانه احزان محرم و پایانش با سوگواری صفر گره خورده است؛ امت محمد (ص) امروز در حزن و اندوه فراوان است، میلیون ها مسلمان دل های خود را به آسمان جانان گره زده و دیدگانشان در سوگ خاتم رسولان و فرزند برومندش امام حسن مجتبی (ع) گریان است.

۲۸ صفری دیگر از راه رسید، روزی که آخرین فرستاده خداوند با امتش وداع گفت و در عرش کبریا خانه گزید و به همین مناسبت جانکاه  ایران اسلامی در این روز غرق در عزا و ماتم است، پرچم های سیاه برافراشته در عزای رسول مهربانی و سلاله های پاک و مطهرش گواهی بر حزن و اندوه دل ها در سراسر این خطه نبوی و ولایی است.

همزمان با بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید، سایر تکایا، مساجد، حسینیه ها و اماکن زیارتی و مذهبی غرق در ماتم بود و دل هزاران شیعه و سنی در کنار گنبد خضراء، ماتم زده آخرین فرستاده خدا و سبط اعظم او حضرت امام حسن مجتبی (ع) بود.

حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام با برگزاری مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی مهدی سلحشور میزبان زائران و مجاوران بود.

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و حضرت امام مجتبی

مسجد مقدس جمکران روزهای پایانی ماه صفر و ایام وفات پیامبر(س) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) از روز چهارشنبه ۲۲ شهریورماه تا جمعه ۲۴ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی و مرثیه‌خوانی رضا ایزدی بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری برگزار خواهد کرد.

مشهد یکپارچه در سوگ عزای پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) است

دسته‌های عزاداری در سوگ عزای پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) به سمت حرم امام رضا (ع) در حرکت هستند و زائران امام رضا (ع) در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در صحن جامع رسول اعظم (ص) حضور پیدا کرده‌اند.

قم سیاه پوش شهادت پیامبر رحمت، کریم آل طاها و عالم آل محمد شد

مردم قم امروز در شهادت پیامبر خاتم و فرزند ایشان حضرت امام مجتبی (ع) با حضور در بیوت مراجع عظام تقلید، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و هیئت های مذهبی این شهر به اقامه عزا پرداختند و به این وسیله رحلت جانسوز پیامبر را به حضرت معصومه (س) تسلیت گفته و عرض ارادت کردند.

حرم شاهچراغ درامنیت کامل شلوغ تر از همیشه ماتم زده پیامبر بود

مردم ولایتمدار شیراز و استان فارس پس از ترورهای ناجوانمردانه اخیر در حرم حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) گرد هم جمع آمدند و به عزاداری پیامبر و امام حسن پرداختند و به همه دشمنان نشان دادند که این حرم امن ترین نقطه استان است.

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و حضرت امام مجتبی

سیستان و بلوچستان مظهر وحدت در سالروز شهادت پیامبر

مردم استان سیستان و بلوچستان نیز با گرد آمدن در کنار هم پرداختن به عزای پیامبر اسلام وحدت عملی خود را به همگان نشان دادند که چگونه شیعه و سنی در کنار هم از اسلام حمایت و سیره رسول خدا را در زندگی خود جاری و ساری می کنند.

ایلام عزادار پیامبر

مردم ایلام همزمان و هم نوا با سایر مناطق کشور، صبح امروز و مصادف با ۲۸ صفر مراسم سوگواری رحلت جانگداز ختمی مرتبت پیامبر اکرم (ص) و شهادت دومین نور امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.

در این مراسم دسته جات عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف شهر ایلام در میدان ۲۲ بهمن گِرد هم آمدند و در عزای سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اشک ماتم ریخته و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و حضرت امام مجتبی

نیروهای مسلح در تهران به اقامه عزا پرداختند

مراسم سوگواری 28 صفر مصادف با رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) همزمان با سایر مردم تهران در مساجد و حسینیه ها، با حضور نیروهای مسلح در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیین سوگواری پیامبر در زادگاه شهید بهنام محمدی

به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) همچون سال‌های گذشته آیین سوگواری با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور در نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار شهید بهنام محمدی‌راد و سردار شهید رضا شهنی‌فیض برگزار شد.

هیئت شهید بهنام محمدی، هیئت محبان حضرت فاطمه(س)، مسجد آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، حسینیه عاشقان ثارالله و سایر مجالس خانگی میزبان عزاداران اهوازی بودند.

عزاداری مردم ایران در سالروز شهادت پیامبر و حضرت امام مجتبی

برگزاری آئین مذهبی سنتی «چلشتم» در آقاعلی‌عباس همزمان با رحلت پیامبر

 مراسم آیینی چهل و هشتم که ۴۸ روز بعد از عاشورا و در ۲۸ صفر در امامزاده آقا علی عباس(ع) برادر امام رضا(ع) در شهر بادرود با حضور خیل کثیر عزاداران و سوگواران رحلت پیامبر اعظم و امام حسن محبتی(ع) در آستان مقدس این امامزاده هرسال برگزار شد، همچنین مراسم سوگواری شهادت امام رضا(ع) نیز در روز ۳۰ صفر در آستان مقدس این امامزاده هرسال برگزار می‌شود.

امروز شهر اصفهان نیز یکپارچه عزادار پیامبری بودند که تمام عمر خود را وقف تغییر روحیات بشریت تا رسیدن به مقام والای انسانیت کرد.

این گزارش گوشه ای از عزاداری مردم ایران در شهادت پیامبر خاتم و سبط مکرم ایشان حضرت امام حسن مجتبی (ع) بود، بدون شک سه روز پایانی ماه صفر، ایران سیاه پوش و عزادار خاندان نبوت است، امید که این عزاداری ها مقبول درگاه حق و زمینه ساز ظهور آخرین منجی بشریت باشد.

ارسال نظرات