۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۴۲۱۶۳
معاون سطوح عالی و خارج حوزه خبر داد؛

ثبت درس بیش از ۱۸۰۰ استاد و ۳ هزار طلبه برای سال تحصیلی جدید

ثبت درس بیش از ۱۸۰۰ استاد و ۳ هزار طلبه برای سال تحصیلی جدید
معاون سطوح عالی و خارج حوزه از ثبت درس بیش از ۱۸۰۰ استاد و ۳ هزار طلبه برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان معاون سطوح عالی و خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم در نشست تخصصی اعضای انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم که در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار شد، اظهار کرد: نقش اساتید در حوزه بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه اگر هیچ امکاناتی نباشد و تنها استاد و طلبه باشند بازهم مسیر طی می‌شود، مطرح کرد: استاد است که می‌تواند تحت هر شرایطی به طلبه رشد دهد.

معاون سطوح عالی و خارج و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با بیان اینکه افرادی که در حوزه کار می‌کنند باید حتما از نظر اساتید استفاده کنند، عنوان کرد: استفاده از تجربیات اساتید کمک کننده و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه کرونا به مراکز علمی آسیب بسیاری زد و این آسیب محدود به ایران نیست بلکه برای تمام کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های کرونا برای مدارس، دانشگاه‌ها، طلاب و دانشجویان عدم تمرکز و حضور در کلاس‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با بیان اینکه مدارس محوری مانند مدرسه فیضیه باید رونق بیش‌تری داشته باشند، تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند انسجام بخشی و برنامه‌ریزی مناسب است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از هزار و ۸۰۰ استاد ثبت درس کرده‌اند، یادآور شد: همچنین بیش از ۳ هزار نفر از طلاب نیز برای سال تحصیلی جدید ثبت درس خود را انجام داده‌اند

معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اگرچه برای سال جدید تمهیداتی درنظر گرفته شد ولی هنوز سازماندهی و ساماندهی کامل صورت نگرفته و پراکندگی بسیاری وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمده اعتراضات طرح ۱۶۴۹ در موضوع رسائل بوده است، ابراز کرد: عمده تغییرات این طرح نیز در موضوع رسائل است که مباحث مطالعاتی آن از پراکندگی، خارج و به ۶ بخش تقسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اینکه این تغییر از پایه هفتم شروع شده است، بیان کرد: با سیاست گذاری باید طلاب و اساتید تقسیم شوند تا استادی بدون طلبه نماند.

وی با بیان اینکه از اساتید تقاضا داریم ۲ درس و نهایتا ۳ درس تدریس کنند، اظهار کرد: طبق دستور آیت الله اعرافی کمک به رشد اساتیدی که درس آزاد می‌دهند نیز در دستورکار قرار دارد.

معاون سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: در پنج شنبه‌های سال تحصیلی جدید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم، سلسله نشست‌هایی برای تبیین دروس برگزار کنیم.

محمد محققی

ارسال نظرات