۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۴۲۳۰۰
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع خبر داد؛

اسکان ۲۷۵هزار نفرشب در طرح هم‌محله امام رضا

اسکان ۲۷۵هزار نفرشب در طرح هم‌محله امام رضا
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع ضمن ارائه گزارشی از طرح هم‌محله امام رضا(ع) از اسکان حدود ۲۷۵هزار نفرشب در این طرح خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، در مراسم دیدار خادمان جهادی طرح هم‌محله امام رضا(ع) با آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ضمن تشکر از همه خادمان زوار امام رضا(ع)، همت مجموعه ارکان مساجد و همسنگران مسجدی را اجرای مطالبات مرحوم امام و رهبر معظم انقلاب در فضای مساجد دانست.

وی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب در دیدار مبلغان که فرمودند مسجد باید محل رفت‌وآمد دائمی مردم باشد و آبادکردن و زنده نگه داشتن مساجد یکی از کارهای واجب است، گفت: بر همه ما و بر کارگزاران مساجد که در خدمت مردم هستند، لازم است برنامه‌ریزی کنیم تا درب مسجد باز باشد و خدمت‌رسانی و هدایت‌گری خود را مطابق مطالبات بزرگان داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع تصریح کرد: در مجموعه این مرکز برای تحقق فرمایشات امامین انقلاب نقشه‌ای با عنوان نجم طراحی شده که نقشه جامع مساجد و شامل ۱۰ راهبرد عملیاتی است و مبتنی بر این راهبردها، دو کارکرد اصلی خدمت‌رسانی اجتماعی و هدایتگری، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ورود مساجد در عرصه‌های مختلف را مبتنی بر این نگاه و نقشه دانست و گفت: طرح هم‌محله امام رضا(ع) و قرارگاه‌هایی که در دهه آخر صفر ایجاد شد، مبتنی بر همین سند و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با دو هدف خدمت‌رسانی به زائر امام رضا(ع) و ارتقای فرهنگ میزبانی با محوریت مساجد اجرا شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان، ادامه داد: دغدغه نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی این بوده که زائر وقتی وارد مشهد می‌شود نباید اوقات سختی داشته باشد و سعی کردیم آنچه در شأن حضرت رضا(ع) و مشهدی‌ها است در زمینه خدمت‌رسانی انجام دهیم.

وی افزود: در مجموعه مساجد، موکب‌ها و منازلی که در این طرح استفاده شد، حدود ۲۷۵هزار نفرشب در این طرح اسکان صورت گرفت، با ۷۳۲هزار پرس غذای گرم از زائران پذیرایی شد و ۴۳۰ منزل و ۳۱۱ مکان اسکان تجمیعی اعم از مساجد، حسینیه‌ها و مواکب پای کار بودند.

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در پایان گفت: سال گذشته ۳هزار تماس در این دهه با قرارگاه گرفته شده بود و امسال ۲۰ نفر از همکاران به‌صورت شبانه‌روزی در سه شیف پاسخ‌گوی ۱۰هزار تماس بوده و نقطه اتصال میان زائران و مجاوران بودند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات