۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۴۴۴۹۳
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه مطرح کرد؛

ابهت صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی» فروریخت

ابهت صهیونیست‌ها پس از «طوفان‌الاقصی» فروریخت
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه در نشست‌ تحلیلی تبیینی «ره‌بر» با موضوع واکاوی ابعاد رسانه‌ای «طوفان‌الاقصی» در دانشگاه علوم‌ اسلامی‌رضوی از ریزش ابهت رژیم صهیونیستی سخن گفت.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، دکتر حمیدرضا مقدم فر، مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه در نشست تحلیلی تبیینی ره بر در سالن شهید سلیمانی دانشگاه رضوی گفت: رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفتاد سال بر چهار رکن اتکا به قدرت‌های بزرگ دنیا، قابلیت‌ سامانه‌های امنیتی، تکیه بر ارتش پرتوان و تجهیزات و قابلیت ارعاب روانی سنگین استوار بوده است که همه این ابهت در «طوفان‌الاقصی» فروریخت.

مقدم‌فر در‌این‌نشست درباره حوادث اخیر غزه گفت: این موضوع در دو میدان نبرد آتش و رسانه قابل‌بررسی است و جنگ و جدال رسانه‌‎ای آن از میدان نبردی که حدود 5هزار شهید داده است، کمتر نیست.

او با اشاره به اینکه در هجده روز اخیر اطلاعات زیادی شنیده‌ایم و اکنون بهتر است که با فراتحلیل جلو برویم، در تشریح چهار رکن رژیم صهیونیستی بیان کرد: اولین نکته این است که این رژیم متکی به قدرت‌های بزرگی مانند انگلیس، آمریکا و‌... است. دومین مورد کارآمدی، پیچیدگی و قابلیت‌های سامانه‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم است که خود را از این لحاظ در دنیا بی‌نظیر می‌دانست؛ همین‌طور هم بود و آخرین فناوری‌ها را داشت. سومین ستونی که این رژیم بر آن اتکا می‌کرد، تکیه بر ارتش پرتوان و تجهیزات بود و چهارمین مورد قابلیت ارعاب روانی سنگین با ابزارهای رسانه‌ای و فناوری‌های روز بود.

روحیه متلاشی‌شده صهیونیست‌ها
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه با تشریح وضعیت هر یک از این ارکان پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» ادامه داد: با اینکه هیچ‌کدام از قدرت‌های بزرگ حمایتشان را کم نکردند، عملیات‌ مختلف نشان داده است که آن‌ها همیشه زمانی می‌رسند که کار از کار گذشته است. آن‌ها همیشه دیر می‌رسند و به‌عبارتی قدرت‌ها نتوانسته‌اند صهیونیست‌ها را از شکست نجات دهند. اکنون با‌توجه‌به اینکه روحیه صهیونیست‌ها متلاشی شده، بیش از 10 روز است که آمریکایی‌ها وارد شده‌اند، زیرا ضربه، چنان کاری بود که دیگر قدرت فکر کردن نداشتند.

او درباره رکن دوم این رژیم که کارآمدی و پیچیدگی سامانه‌های امنیتی بود، بیان کرد: صهیونیست‌ها سنسورها، دوربین‌های دید در شب و روز و... در اختیار دارند، اما این کارآمدی فروریخت؛ زیرا حتی یک ثانیه قبل از عملیات «طوفان‌الاقصی» هم متوجه آن نشدند. این رژیم در مباحث اطلاعاتی خود را بسیار مسلط می‌دانست، اما در این عملیات اشراف اطلاعاتی‌شان از ریشه کنده شد.

مقدم‌فر ارتش اسرائیل را ترسیده، خسته و بی‌انگیزه توصیف کرد و گفت: نکته بعدی اعتماد به ارتش این رژیم بود؛ ارتشی که پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار دارد و باوجوداین‌ دچار غافل‌گیری شد. باید گفت که دکترین این ارتش، دفاعی نیست و بیشتر قدرتش در بخش هوایی و... بوده و این ارتش سلاح‌محور و تجهیزات‌محور است. در این ارتش، نیروی نظامی بخشی از سلاح است، نه سلاح بخشی از نیروی انتظامی. در توضیح این موضوع باید گفت که ارتش‌هایی که نیروی نظامی آن‌ها آماده شهادت و کشته شدن نباشد، فقط به ابزار تکیه می‌کنند و در درگیری تن‌به‌تن توانی ندارند.

مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه ادامه داد: رژیم صهیونیستی همیشه دنیا و فلسطینی‌ها را می‌ترساند که ارتش شکست‌ناپذیر و اطلاعات بی‌نظیر دارد که این رکن هم فروریخت و دیگر اسرائیل مهیب و ترسناک نیست.

او بیان کرد: سهام‌دار حدود 60‌درصد رسانه‌های دنیا یا بیش از آن یهودی‌ها هستند و در خیلی از موارد نیز به‌صورت غیرمستقیم سهام‌دار هستند. صهیونیست‌ها پس از شکست‌ و غافل‌گیری‌ها از نظر میدانی در ارکان مختلف گیج‌ شده‌اند و اولین اقدام رسانه‌ای در دنیا که می‌توانست به کمک آن‌ها بیاید، مظلوم‌نمایی بود؛ بنابراین مشابهت‌سازی حماس با داعش را شروع کردند و در پی آن خبری دنیا را تکان داد که «حماس سر کودکان اسرائیلی را بریده است». آن‌ها حتی نتوانستند مدرکی در‌این‌خصوص ارائه دهند و پس‌از‌آن خود رسانه‌هایی که این خبر را  منتشر کرده‌ بودند، عذرخواهی کردند.

مقدم‌فر با اشاره به درخشش رسانه «الجزیره قطر» در دفاع از فلسطین، بیان کرد: اسرائیل همه دفترهای خبری غزه را هدف موشک قرار داد؛ زیرا جنگ رسانه است تا دنیا نتواند اخبار غزه را بشنود.

صهیونیسم در باتلاق
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه با اشاره به کتاب جنگ شناختی، اظهار کرد: یکی از تکنیک‌‎های جنگ شناختی این است که با حرف راست، دروغ می‌گوید. عکسی که دنیا در‌خصوص این جنگ منتشر کرد، از یک مقر پلیس در غزه بود و پیام این عکس این بود که این جنگ نظامی اسرائیل با نظامی‌های غزه است، درصورتی‌که این‌طور نبود. اکنون رژیم صهیونیستی مانند آدمی است که در باتلاق گیر کرده است و هرچه بیشتر دست‌وپا بزند، بیشتر فرو می‌رود.

نسل‌کشی، هدف صهیونیست‌ها
مشاور رسانه‌ای فرمانده‌کل سپاه افزود: پیش از حمله به بیمارستان، اسرائیل با هواپیما در غزه اعلامیه می‌ریخت که مردم به بیمارستان بروند تا در منطقه‌ای که می‌خواهند موشک بزنند، حضور نداشته باشند، درحالی‌که خود بیمارستان را هدف گرفتند؛ زیرا دنبال نسل‌کشی هستند.

مقدم‌فر درباره برآیند خود از میزان مقاومت اسرائیل تصریح کرد: آن‌ها طولانی‌مدت نمی‌توانند مقاومت کنند؛ زیرا به‌هیچ‌وجه روحیه ندارند و این ارتش در نهایت یک ماه می‌تواند مقاومت کند. این در حالی است که حماس هنوز برای چندین‌ماه جنگ آماده است. او در پاسخ به این پرسش که چرا غزه جنگ را شروع کرده است، گفت: اسرائیل بیش از هفتاد سال است که به این سرزمین فشار آورده و انسان‌های زیادی را به شهادت رسانده است. پیش از شروع این جنگ اطلاعاتی مبنی بر این به دستشان رسیده بود که اسرائیل قرار بوده است طی یک یا دو هفته آینده حمله کند و به قول خودشان یک‌بار برای همیشه غزه را با خاک یکسان کند. آن‌ها می‌خواستند از حماس، داعش درست کنند، اما موفق نشدند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات