رسالت رسانه؛ اشاعه امید و انگیزه در جامعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، فعالیت رسانه ای را یکی از مصادیق تبلیغ و جهاد تبیین دانست گفت: کار رسانه در شرایط فعلی یک امر تخصصی است چراکه یک خبر با هر کلمهاش میتواند یک چیز را بسازد و یا یک چیز را خراب کند و با توجه به طیفهای مختلف معاندین و مخالفین که به دنبال سوء استفاده و جریان سازی علیه دین هستند نیازمند به فعالیت رسانه ای هوشمندانه هستیم.
وی افزود: از مهمترین رسالت های رسانه در شرایط امروز ایجاد امید در مردم و جامعه است و باید کارهای خوبی که اتفاق افتاده را انعکاس داد چراکه دشمنان نقاط قوت ما وارونه جلوه می دهند و اتفاقات مثبت را نادیده می گیرند.
معاون تبلیغ حوزه های علمیه اظهار داشت: دستگاه تبلیغی دشمن به دنبال این است که مردم را از نظام جمهوری اسلامی نا امید کند و می بینیم که در مورد همه ارکان کشور سیاه نمایی میکند ورسانه های ما باید در مقابل این توطئه های دشمن، امید و انگیزه را در مردم اشاعه دهند چرا که اگر مردم امید و اعتماد نداشته باشند، سرمایههای اجتماعی از بین میرود.
وی ادامه داد: رسالت مهم دیگر رسانهها پاسخ به شبهات و خنثی کردن جوهای روانی دشمنان در جامعه است چراکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و چند قطبی سازی در جامعه است و رسانه ها می توانند با واکنش فوری از موج سواری دشمنان جلوگیری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری به ضرورت انعکاس دستاورد های دولت فعلی تاکید کرد و گفت: این دولت عملکردهای بسیار مثبت و سازندهای دارد ولی متاسفانه زبان گویایی برای بیان دستاورد های خود ندارد و رسانه ها و زبانهای گویا هم خبرهای مثبت این دولت را به درستی منعکس نمی کنند و لازم است رسانه های دلسوز برای اینکه قلوب مومنین مسرور شود، اخبار مثبت را انتشار دهند.