۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۷۴۵۴۶
مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی مشهد:

موفقیت در جنگ نرم نیازمند بسیج همگانی و افزایش بصیرت است

برگزاری رساـ مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی مشهد در همایش علمی کاربردی انقلاب اسلامی و رسالت مبلغان با موضوع جنگ گفت: انقلاب اسلامی در همه جای دنیا عمق استراتژیک و در همه ملت ها نفوذ معنوی دارد.
همايش انقلاب اسلامي و نقش مبلغان در دفتر تبليغات مشهد همايش انقلاب اسلامي و نقش مبلغان در دفتر تبليغات مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام سید محمد مرتضوی در همایش علمی کاربردی انقلاب اسلامی و رسالت مبلغان با موضوع جنگ نرم و بصیرت تبلیغی که چهارشنبه 14 بهمن در دفتر تبلیغات حوزه علمیه مشهد برگزار شد،،ضمن بیان تفاوت های جنگ نرم و جنگ سخت گفت: در جنگ نرم ابزار دشمن قلم و گفتمان است و باورها و عقاید مردم را هدف قرار می گیرد و از نظر کشته ها برخلاف جنگ سخت که تلفات باعث تقویت نظام می شود،در جنگ نرم ،تلفات،جبهه مخالف را تقویت می کند.

مدیر گروه معارف دانشگاه فردوسی مشهد،رسانه های منطقه ای و رسانه های ملی و محلی را از ابزارهای جنگ نرم دانست و افزود: مطبوعات،هنرمندان و سینما،متون آموزشی ،مراکز آموزشی و شبکه جهانی اینترنت ابزار های دیگر جنگ نرم هستند که شبکه جهانی اینترنت آسان ترین راه برای حمله به باورها و عقاید مردم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد مدافعان جنگ نرم را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت:دسته اول کسانی هستند که داعیه اداره امور کشور را دارند.دسته دوم معتقدان به دین هستند،حتی مخالفان نظام.دسته سوم معتقدان به مذهبند حتی اگر در خیلی از موارد با هم اختلاف نظر دارند و دسته چهارم معتقدان به انقلاب و نظام هستند.

وی شرایط موفقیت در جنگ نرم را بسیج همگانی و بصیرت دانست و خاطر نشان کرد: تمام نیروهایی که می توانند کار کنند باید به صحنه بیایند. بصیرت یعنی درک همه جانبه که بتوان لایه های پشت را دید.مبلغ دینی باید بتواند دست های پنهان را ببیند.

حجت الاسلام مرتضوی، محورهای بصیرت را شناخت نسبت به دشمن اصلی، مشخص کردن اهداف دشمن، بصیرت نسبت به روش های دشمن و عوامل دشمن دانست و یادآور شد:بصیرت نسبت به مکتب و حقانیت خودمان و توانمندیها و امکاناتمان،صبر و مقاومت،تحمل سختی ها و مشکلات،بسیج همه امکانات فرهنگی و تبعیت از رهبری از محورهای دیگر بصیرت هستند.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی در همه جای دنیا عمق استراتژیک دارد. یعنی در همه ملت ها نفوذ معنوی دارد و بسیاری از ملت ها حاضرند برای دفاع از اندیشه های امام خمینی(ره)دست به هر کاری بزنند./930/پ202/ص
ارسال نظرات