ترویج و توسعه معارف قرآن و اهلبیت از اهداف جشنواره قرآنی «نورالثقلین» است
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام آرش رجبی در آئین اختتامیه جشنواره برترینهای قرآنی حوزههای علمیه خواهران کشور که در یکشنبه سالن همایش آیتالله شرعی مرکز مدیرت برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره برترینهای قرآنی حوزه علمیه خواهران کشور و کانونهای قرآن و عترت نورالثقلین چند سالی است در حوزههای علمیه خواهران برگزار میشود.
وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در این جشنواره هدفگذاری شده است ترویج و توسعه معارف قرآن و اهلبیت(ع) و توسعه جلسات تفسیر و قرائت قرآن کریم است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران گفت: یکی از ساز و کارهای شناسایی برگزیدگان کانونهای قرآن و عترت نورالثقلین ارزیابی عملکرد کانونهای قرآن در عرصههای مختلف آموزش، تبلیغ، ترویج و سایر امور مرتبط با فعالیتهای کانون که توسط تیم ارزیابی اداره معارف قرآن و اهلبیت(ع) مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمعبندی امتیازات و رتبهبندی کانونها از بین ۳۰۰ کانون فعال در سراسر کشور تعداد ۱۰ کانون حائز رتبههای برتر شدند.
وی ادامه داد: کانون مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) در استان مازندران، کانون مدرسه الزهرا(س) در استان فارس، کانونهای مدرسه معصومیه و حضرت زهرا(س) در استان یزد، کانون مدرسه حضرت زینب(س) در استان هرمزگان، کانونهای مدرسه علمیه الزهرا(س) در آباده تشک و مدرسه الزهرا(س) در گراش استان فارس، کانونهای مدرسه فاطمه زهرا(س) در استان البرز، کانون مدرسه الزهرا(س) در استان گلستان و کانون مدرسه ریحان الرسول(س) در استان مرکزی از جمله کانونهای برگزیده بودند.
وی ادامه داد: طرح بشری پیرو تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان از سال جاری در مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور برگزار شد، در این طرح مبارک مدارس علمیه یک روز در هفته را به حفظ قرآن کریم اختصاص داده اند، در این طرح سه مدرسه علمیه برتر در برگزاری این طرح و ۲۱ حافظ برتر و فعال شناسایی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
حجتالاسلام رجبی اضافه کرد: ملاک ما در ارزیابی و تعیین مدارس برتر در طرح بشری سه محور بود، محور اول مدارس دارای بیشترین میزان حفظ، مدارس علمیه دارای بیشترین حافظ قرآن و نیز کسب بالاترین امتیاز در آزمون حفظ بود.
وی گفت: در طرح بشری ۲۵۴ مدرسه و ۲۳۰۶۵ طلبه شرکت کردند که در این بین سه مدرسه به عنوان مدارس برتر و ۲۱ طلبه به عنوان طلبه برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: سومین محور در این جشنواره، تقدیر از فعالان فضای مجازی در عرصههای قرآن و عترت بود. ملاک ارزیابی و تعیین فعالان برتر در این عرصه آمار مربوط به نشر محتوا توسط طلاب خواهر در بسترها و شبکههای اجتماعی بود که در این محور نیز از ۱۴ طلبه فعال تجلیل به عمل آمد.