۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۷۹۴
امام جمعه خوی:

انگلیسی ها بیشترین خیانت ها را در حق ملت ایران مرتکب شده اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: با نگاهی به تاریخ یکصد یال اخیر کشور خواهیم دید که انگلیسی ها بیشترین خیانت و جنایت را در حق ملت ایران مرتکب شده اند.
امام جمعه خوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه علمیه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر تخریب حرمین عسکریین توسط اشغالگران عراق در سال 84 را تسلیت گفت و اظهار داشت: ستمگران عصر امام عسکری (ع) مانند ظالمان و ستمگران امروز ترس و وحشت فراوانی از خاندان پیامبر اکرم(ص) داشنتد.

وی ادامه داد: شیخ مفید می نویسد؛ امام عسکری (ع) فرزند خویش امام منتظر(عج) را به جای خود گذاشت، ولی ولادت آن حضرت را از مردم پنهان کرد، چون روزگار سختی بود و سلطان وقت به جستجوی آن بود و مرحوم کلینی می نویسد؛ بعد از شهادت امام عسکری (ع) خلیفه دستور داد تمامی منازل و خانه ها را برای پیدا کردن امام عصر (عج) تفتیش کنند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 هجری شمسی گفت : اگر تاریخ سیاسی یکصد سال اخیر کشور ایران را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید، بیشترین خیانت و جنایت را در حق ملت ایران، انگلیسی ها مرتکب شده اند.

وی سرکوب کردن قیام های مردمی، ایجاد درگیری های قومی و مذهبی، بوجود آوردن فرقه های دست ساز مانند بهائیت، غارت کردن منابع کشور، اشغال کردن ایران در دو جنگ جهانی اول و دوم و ده ها مورد دیگر را از جمله این جنایت های برشمرد.

امام جمعه خوی با بیان اینکه انگلیسی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در اکثر توطئه های آمریکا علیه ملّت ایران، مشارکت داشته اند اظهار داشت: مشارکت در تحمیل جنگ 8 ساله، پناه دادن به ضد انقلاب ها، حمایت از تروریست ها، مشارکت در تصویب قطعنامه ها در شورای امنیت علیه ایران و دخالت آشکار در تحولات انتخابات اخیر ریاست جمهوری از جمله این توطئه ها بعد از انقلاب اسلامی می باشد.

وی در بخش دیگر خطبه با اشاره به سفرهای خاورمیانه ای وزیر خارجه آمریکا گفت: خانم کلینتون در سفر به منطقه از حاکمان قطر، عربستان سعودی و سایر شیخ نشین های عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس خواست که با خواسته های اسرائیل برای اعمال فشار علیه ایران همراهی کنند.

وی سفر مقامات رژیم صهیونیستی به کشور روسیه، تلاش آمریکائیان برای همراه ساختن کشور چین، راه اندازی تبلیغات گسترده رسانه ای علیه ایران را از جمله فعالیتهای آمریکائیان با سرکردگی صهیونیست ها علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت : موضع گیری قاطع و شجاعانه مقام معظم رهبری که در ملاقات مردم غیور تبریز با ایشان فرمودند؛ به صراحت اعلام می کنم ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی کنند، پاسخ منفی نوع کشورها وحماسه عظیم و تاریخی ملت ایران در روز 22 بهمن تمامی تلاش ها و توطئه های آن را نقش بر آب خواهد کرد./935/پ202/ص

ارسال نظرات