۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۵۸۰۴
امام جمعه مشهد:

راهپیمایی 22 بهمن واقعیت تمایز بین مردم سالاری دینی و مردم سالاری لیبرال را مشخص کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه واقعیت تمایز بین مردم سالاری دینی و مردم سالاری لیبرال را برای ما مشخص کرد و مردم سالاری دینی همانی است که در این راهپیمایی مشاهده کردیم.
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نخستین نماز جمعه در ماه ربیع الاول، در جمع نمازگزاران، با بیان اینکه خواسته سازی بهترین راه خط دهی، ارشاد و تربیت انسان ها است، اظهار داشت: اگر آنچه که می خواهیم در جامعه پیاده شود به صورت یک خواسته برای مردم در آید دیگر نیازی به صرف هزینه های بالا برای نیل به آن خواسته نیست زیرا در صورت وجود خواسته، مردم خود به سمت تحقق آن گام بر می دارند.

وی با اشاره به اینکه خداوند نیز در قرآن از روش خواسته سازی برای هدایت انسان ها استفاده می کند، ادامه داد: خداوند خواسته سازی می کند و انسان ها به عنوان یک خواسته از خدا طلب می کنند که «خدایا فرزندان و همسران ما قره العین ما باشند و برای پرهیزگاران امام و رهبر قرار ده»، که اگر این موضوع خواسته انسان شد خود انسان در مسیر اجرای آن به فعالیت می پردازد بدون اینکه محرک و مهیجی برای این خواسته نیاز داشته باشد.

آیت الله علم الهدی، بزرگ ترین آفت خانواده را مرد سالاری یا زن سالاری ذکر کرد و ابراز داشت: در صورتی زن و مرد می توانند زندگی را به صورت مشترک اداره کنند که بین آن ها جریان ارتباطی عاطفی برقرار باشد به گونه ای که هر چه زن اراده می کند مرد هم همان را اراده کند و بالاعکس.

وی با بیان اینکه موفق ترین مدیریت ها، مدیریت ارتباطی است، تأکید کرد: اگر در جایی مدیریت ارتباطی قابل اجرا باشد آن جا بهترین روش برای مدیریت، مدیریت جمعی است زیرا از اختلافات در تصمیم گیری جلوگیری می کند و مدیریت خانواده نیز یک مدیریت جمعی است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: : آنچه که امروز در معادلات سیاسی دنیا مشاهده می کنیم همه از برکات اقدام حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه است که باعث شد دشمنان از نفوذ به داخل ملت نا امید شده و تصمیم گیرند با فرستادن مزدوران خود در کشورهای منطقه، علیه کشور فعالیت کنند البته این بار از راهی جدید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه و سر دادن شعار «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» در هر نقطه از این کشور، بار دیگر عشق به رهبری و ولایت را ثابت کردند، خاطر نشان کرد: با حضور حماسی مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن ماه دنیا فهمید دین یک جریان ریشه ای در ایران است و اسلام، شیعه و محبت اهل بیت(ع) در قلب مردم نهادینه شده است که هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد و نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن ماه واقعیت تمایز بین مردم سالاری دینی و مردم سالاری لیبرال را برای ما مشخص کرد، مردم سالاری لیبرال در جامعه شناسی سیاسی و در تفسیر جامعه مدنی غربی تحلیل شده است و مردم سالاری دینی همانی است که در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال مشاهده کردیم.

آیت الله علم الهدی افزود: مردم سالاری واقعی این است که دشمن آمده بود در پوسته یک جریان داخلی با ورود عوامل خود در کشور تفرقه ایجاد کند و به اهداف خود دست یابد اما مردم ایران با حضور حماسی خود نشان دادند عشق به دین در جان آن ها رخنه کرده و اگر لازم باشد در راه
آن، همگان اعم از بزرگ و کوچک، مرد و زن، با سواد و بی سواد و... در صحنه حضور خواهند یافت.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: حضور حماسی مردم وظیفه دولت مردان را نسبت به مردم چندین برابر کرد و آن ها باید مطالبات واقعی مردم دریافته و در تمامی عرصه ها اعم از فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... دین و ارزش های دینی را محور کارها قرار دهند./930/پ202/ص

ارسال نظرات