۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۷۵۸۴۴۱

خون‌شویی ضدانقلاب در حمایت از جنایت اسرائیل در رفح!

خون‌شویی ضدانقلاب در حمایت از جنایت اسرائیل در رفح!
در حالی که جهان شاهد محکومیت جنایت اسرائیل در بمباران چادر آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت ۴۵ نفر از آوارگان است، اقلیت ضدانقلاب ساکن خارج از کشور در حال حمایت از این جنایت رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ششم خرداد با 7 بمب به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح حمله کرد که در این حمله 45 فلسطینی به بدترین شکل ممکن به شهادت رسیدند.

در پی این حمله بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در پارلمان این رژیم گفت: به‌رغم نهایت تلاش ما برای آسیب نرساندن به غیرنظامیان بی‌گناه، اما یک «خطای غم‌انگیز» رخ داد!

علی‌رغم ادعای نتانیاهو مبنی بر اتفاقی بودن بمباران چادر آوارگان فلسطینی در رفح، اسرائیل روز گذشته (سه‌شنبه هشت خرداد) با حمله مجدد به یک شهرک چادری در رفح 21 نفر از آوارگان فلسطینی را نیز به شهادت رساند.

در پی اقدام جنون‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی و بمباران اردوگاه آوارگان در رفح که به شهادت ده‌ها نفر از مردم فلسطین منجر شد موج شدیدی در محکومیت این جنایت و حمایت از فلسطین به راه افتاد.

مقامات سازمان ملل شامل رئیس مجمع عمومی، رئیس یونیسف و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری سازمان ملل، حمله روز یکشنبه اسرائیل به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه را محکوم کردند.

«دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان اینکه از حملات اسرائیل به رفح وحشت‌زده شده است، خاطرنشان کرد: هیچ جای امنی برای غیرنظامیان باقی نمانده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت از اخبار منتشرشده از رفح در مورد حملات اسرائیل «وحشت‌زده» شده است.

«کاترین راسل» مدیر یونیسف در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت: تصاویر کودکان و خانواده‌های سوخته که از چادرهای بمباران‌شده در رفح بیرون می‌آیند همه ما را شوکه می‌کند. قتل گزارش‌شده کودکانی که در چادرهای موقت پناه گرفته‌اند بی‌وجدانی است. برای بیش از 7 ماه، ما شاهد وقوع این حوادث دردناک بودیم که منجر به کشته یا زخمی شدن هزاران کودک شد.

سه کشور اروپایی اسپانیا، ایرلند و نروژ حملات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح را، جایی که افزون بر یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه دراین‌باره گفت: «قتل‌عام» مردم در رفح بار دیگر «چهره زشت کابینه دولت اسرائیل» را نشان داد.

افراد مشهور از جمله خوانندگان، بازیگران و دیگر شخصیت‌های بانفوذ واکنش‌های متعددی را به این قتل‌عام نشان داده از تریبون‌های خود برای ابراز خشم و نفرت نسبت به جنایات مداوم اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه، به‌ویژه قتل‌عام مردم در رفح استفاده کردند.

همچنین بسیاری از اهالی سینما، چهره‌های هنری، بازیگران و شعرا و مداحان کشورمان نیز به این قتل‌عام و وحشی‌گری اسرائیل واکنش نشان داده و به پویش جهانی به‌نام «All eyes on rafah» به‌معنای «همه چشم‌ها رو به رفح است» در شبکه اجتماعی اینستاگرام پیوسته‌اند.

پرویز پرستویی، پیمان معادی، سحر دولتشاهی، امیر آقائی، حامد بهداد، روح‌الله حجازی، کامران حجازی، یوسف حاتمی‌کیا، محسن کیایی، امیر جعفری، طناز طباطبایی، شبنم قلیخانی، مهرداد صدیقیان، محمد شایسته، ارسطو خوش‌رزم، پریناز ایزدیار و بهنوش طباطبایی تنها تعدادی از چهره‌های هنری هستند که تصویر مشترک هوش مصنوعی را با عنوان «همه چشم‌ها رو به رفح است» منتشر و در این پویش شرکت کرده‌اند.

رفح ,

رفح ,

رفح ,

این پویش به‌منظور آگاهی مردم جهان از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه و همدردی با کودکان و مردم غزه در محکومیت حملات اسرائیل شکل گرفته است.

در حالی هر ساعت بر جمعیت میلیونی این پویش جهانی افزوده می‌شود که رسانه‌های وابسته به رژیم‌ صهیونیستی برای توجیه این فاجعه انسانی حمله به چادر غیرنظامیان و کودکان آواره فلسطینی را تنها راه این رژیم برای مبارزه با حماس اعلام کرده‌اند.

دو شبکه فارسی‌زبان بی‌بی‌سی و اینترنشنال در اقدامی هماهنگ و در راستای خون‌شویی از جنایات اسرائیل و کشتار هولناک رفح اقدام به دعوت از تحلیلگران صهیونیست کرده‌اند تا این اقدام را توجیه کنند. این تحلیلگران این‌طور ادعا کرده‌اند که این منطقه جزء مناطق امن نبوده است پس اسرائیل می‌توانسته حمله کند و تقصیر اسرائیل نیست، آتش‌سوزی باعث بروز چنین اتفاقی شده است.

همچنین در این شرایط که جهان شاهد محکومیت جنایات اسرائیل در بمباران چادر آوارگان فلسطینی در رفح است، اقلیت ضدانقلاب در حال حمایت از این جنایت رژیم صهیونیستی است.

رفح ,

اگر بخواهیم واقع‌بینانه به نگرش این اقلیت محض نگاه کنیم، شعار اصلی آنان این است «نه غزه، نه لبنان، نه تهران، نه شیراز و...، نه ایران، فقط خودم». این طیف هرگز جانشان را فدای ایران نکرده‌اند و حتی از راحتی و منافع خود در راه حفظ امنیت کشور نگذشتند.

حمید فرخ‌نژاد از عناصر ضدانقلاب که به هنرمندان و بازیگران ایرانی به‌علت محکومیت جنایات اسرائیل در رفح اهانت کرده است چندی پیش در گفتگویی اظهار داشته بود: ترجیحم این هست که 85 میلیون ایرانی نباشند و بودن و نبودن آنها مهم نیست و 85 میلیون ایرانی فدای یک تار موی پسر من!

لازم به یادآوری است سردار سلیمانی در روزهای پایانی سال 94 در دیدار با هیئت حماس با اشاره به شعار انحرافی فتنه‌گران در سال 88 با عنوان «نه غزه نه لبنان؛ فقط فلات ایران» و «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» گفته بود: «در ایران، زمانی که مسئله، فلسطین باشد، همه انقلابی هستند، همگان فلسطین را دوست دارند فلسطین حتی در داخل ایران هم (موضوعی) اساسی است چند سال پیش شعار «نه غزه نه لبنان؛ جانم فدای ایران» را سر دادند؛ از شما می‌پرسم؛ اینها اکنون کجا هستند؟ ما این را در قاموس سیاسی خود ثبت کردیم.»

تجربه نشان می‌دهد حامیان شعار «نه غزه، نه لبنان» با فهم اندک، سطحی و سیاست‌زده خود نه‌تنها در راستای وظایف یک مسلمان عمل نکردند که در عمل خلاف منافع ملی و وطن خود حرکت کردند؛ اقداماتی که اگر روزگاری قرار بود توسط دولت و اکثریت ملت ایران ادامه یابد این روزها نتیجه تحولات منطقه و از جمله ایران را نیز به‌نحو دیگری رقم می‌زد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ 27 دی 1398 ـ در خطبه نماز جمعه با اشاره به کسانی که یک روز شعار «نه غزه نه لبنان» سردادند، فرمودند: «این افراد هرگز جانشان را فدای ایران نکرده‌اند و حتی از راحتی و منافع خود در راه حفظ امنیت کشور نگذشتند بلکه این سردار سلیمانی و یارانش بودند که جانشان را کف دست گرفتند و به میدان دفاع از ایران شتافتند.»
سابقه شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» به سال 88 برمی‌گردد. در سال 88 در روز جهانی قدس، جمع معدودی در یکی از خیابان‌های پایتخت گرد آمدند تا با روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان و سردادن شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» ننگ دیگری بر پیشانی فتنه‌گران برای همیشه تاریخ ثبت کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات