۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۵۹۳۰۴
نماینده شبکه بهداشت:

در رسانه آنطور که باید به موضوع جوانی جمعیت پرداخته نمی‌شود

در رسانه آنطور که باید به موضوع جوانی جمعیت پرداخته نمی‌شود
نماینده شبکه بهداشت با بیان اینکه علیرغم موفقیت‌آمیز بودن اقدامات صورت گرفته مشکلاتی در اجرای این قانون وجود دارد که لازم است از میان برداشته شوند، گفت: برخی قوانینی که در این زمینه وضع شده به جای سیاست تشویقی، سیاست تنبیهی دارد.

فریبرز جباری‌فر نماینده شبکه بهداشت در آیین اختتامیه نخستین رویداد هم‌افزایی ارکان حاکمیتی موضوع جمعیت که صبح امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد، با تقدیر از شورای سیاستگذاری از برگزاری این رویداد گفت: این کارگاه هم بار علمی خوب و هماهنگی‌ها و همکاری‌های خوبی را شاهد بودیم و نویدبخش روز‌های خوبی در موضوع جمعیت خواهد بود. 
  
وی افزود: سال ۱۴۰۰ که طرح جوانی جمعیت قابلیت اجرایی پیدا کرد و به شبکه‌های بهداشت و درمان ابلاغ شد با تمام توان و ظرفیت و برنامه‌ریزی دقیق پای کار آمدیم و اقدام به اجرایی نمودن طرح نمودیم. پس از سه سال از اجرای طرح نتیجه این شد که ۱۵ استان کشور شاخص باروری صعودی پیدا کردند.  
 
نماینده شبکه بهداشت با بیان اینکه علیرغم موفقیت‌آمیز بودن اقدامات صورت گرفته مشکلاتی در اجرای این قانون وجود دارد که لازم است از میان برداشته شوند، تصریح کرد: برخی قوانینی که در این زمینه وضع شده به جای سیاست تشویقی، سیاست تنبیهی دارد.  
 
جباری‌فر گفت: انجام غربالگری‌های حین بارداری اختیاری شده و بهانه‌ای دست افرادی داده که مخالف طرح سیاست جوانی جمعیت هستند. اگر این طرح مثل گذشته ادامه پیدا می‌کرد بهتر بود. 
 
وی ادامه داد: لازم است برای ارائه خدمات بیمه‌ای برای زوجین نابارور با توجه به هزینه بالایی که دارند چاره اندیشی شود. همچنین لازم است درخصوص ضمانت اجرایی سیاست‌های جوانی رصد‌ها و پیگیری‌های جدی صورت بگیرد. 
  
جباری‌فر از وزارت بهداشت خواست که ردیف اعتبارات نشان دار را برای حوزه جوانی جمعیت مشخص کند و اضافه کرد: در رسانه ملی و صداوسیما آنطور که باید و شاید به موضوع جوانی جمعیت پرداخته نمی‌شود.  
 
نماینده شبکه بهداشت اظهار داشت: علیرغم ویزیت رایگان برای کودکان زیر ۷ سال، از کودکان دوقلو و چندقلو هزینه اخذ می‌شود که لازم است قانون برای همه یکسان اجرا شود. 
 
وی در پایان گفت: کمبود اقلام شیر مصنوعی در بازار وجود دارد و در داروخانه‌ها وضعیت شیر خشک جالب نیست. همچنین سالانه تعداد زیادی از جمعیت کشور را بر اثر عدم استاندارد خودرو‌ها و یا جاده‌ها از دست می‌دهیم که لازم است مسئولین درباره این موضوع خطیر چاره‌ای بیاندیشند.

ارسال نظرات