۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۷۵۹۳۸۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد

رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد، گفت: رئیس جمهور نباید متعصب به یک حزب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی چهارشنبه شب در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان، گفت: طبق روایات، مسئولیت طعمه نیست، امانت است و آن را باید به اهل آن بسپارید.

وی سنجش کاندیدا‌های ریاست جمهوری را بر اساس ملاک‌های قرآنی مهم دانست و گفت: ملاک‌های قرآنی باید برای مردم بیان شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه هر ۶ نامزد ریاست جمهوری چهاردهم ملاک‌های قانون اساسی را به دست آوردند، اظهار داشت: برای انتخاب یکی از ۶ کاندیدای ریاست جمهوری باید به کسی رای داد که ملاک‌های قرآنی را داشته باشد.

وی به برخی از ملاک‌های رئیس جمهور آینده کشور اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید اهل جهاد کبیر باشد، گفت: رئیس جمهور نباید به دشمن اعتماد کند، بلکه باید به مقاومت در میدان و دیپلماسی اعتقاد داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید برنامه محور باشد، یادآور شد: رئیس جمهور نباید متعصب به یک حزب باشد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که رئیس جمهور باید مبانی انقلاب اسلامی ایران را قبول داشته باشد، یادآور شد: اصل مترقی ولایت فقیه همان مبانی انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: معظم له مبنای اقتصاد را اقتصاد مقاومتی قرار داده است، از این رو به مناظره کاندید‌های ریاست جمهوری حساس باشید و کاندیدا‌های ریاست جمهوری را با نظریه اقتصاد مقاومتی درون زا و بیرون نگر بسنجید و انتخاب کنید.

به گفته وی آیت الله رئیسی با اعتقاد به اقتصاد مقاومتی در سریلانکا کاری کرد که نیرو‌های متخصص ایرانی ۲۸ کیلومتر تونل زدند.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دغدغه‌های مردم برای رئیس جمهور آینده باید دغدغه خودش باشد.

به گفته وی رئیس جمهور باید بتواند آنهایی که از قطار انقلاب اسلامی پیاده شدند به زیر چتر انقلاب اسلامی برگرداند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رئیس جمهور باید سلوک مردمی برای خدا داشته باشد و ریاست طلب نباشد، کار خود را به نیت جذب قلوب انجام بدهد، از این رو رهبری می‌فرماید کاری که رئیسی انجام می‌داد، صرفا برای جذب قلوب برای دوره آینده ریاست جمهوری نبود، برای خدا و اخلاصی بود که داشت.

وی شرح صدر را از ویژگی‌های دیگر رئیس جمهور آینده دانست و اظهار داشت: آیت الله رئیسی شرح صدر را در مکتب شهید بهشتی و آیت الله مصباح آموخته بود و با وجود توهین‌هایی که به ایشان شد شرح صدر داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات