۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۵۹۴۷۹

برپایی نخستین همایش مبلّغان غدیر در مناطق عشایری در قم

برپایی نخستین همایش مبلّغان غدیر در مناطق عشایری در قم
نخستین همایش مبلّغان غدیر در مناطق مختلف عشایری کشور، به همّت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران و با حضور جمعی از روحانیون و فضلای حوزه برگزار شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین همایش مبلّغان غدیر در مناطق مختلف عشایری کشور، به همّت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران و با حضور جمعی از روحانیون و فضلای حوزه، در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علميه قم برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سخنان خود، ولایت را حقیقت و جوهره دین دانست و تاکید کرد: برای احیای غدیر، باید بسیار کار، تلاش و همّت کرد.
 
وی لزوم توجه به مساله انتخابات ریاست جمهوری را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از فرصت باقیمانده تا برپایی انتخابات بسیار مهم است و در همین راستا، تشویق مردم به حضور حداکثری و باشکوه پای صندوق‌های أخذ رأی، بسیار مهم و ضروری است.
 
رئیس سابق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علميه قم خطاب به مبلغان با تاکید بر اینکه ما موظّفیم در دعوت و تبلیغ با مردم عزیز، نهایت محبّت و مهربانی را داشته باشیم، گفت: لازم است در دعوت مردم به دین، از سر خیرخواهی و دوستی آنان را دعوت کنیم و ما نمونه بارز و گویایِ این محبّت را در ارتباط رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که محبوب مردم بود، دیدیم.
 
شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر ایران، دیگر سخنران این همایش آموزشی بود. وی با بیان اینکه مسائل عشایر در یک تقسیم‌بندی کلی، به دو حوزه خدماتی - زیربنایی و نیز فرهنگی - اجتماعی تقسیم می‌شود، خطاب به مبلّغان غدیر گفت: از برنامه‌های فرهنگی شما در حوزه عشایر، استقبال خواهیم کرد.
 
رئیس سازمان امور عشایر ایران با اظهار تأسّف از نگاه موجود به عشایر غیور کشور که آنان را بی‌نیاز از دریافت هرگونه حمایت، خدمات و امکانات می‌پندارند، افزود: امروز عشایر عزیز ما در ۲۵ درصد امنیت غذایی کشور نقش مستقیم دارند و در حوزه امنیت ملّی، هم مرزدار هستند و هم و مرزبان؛ لذا ما باید قدردان زحمات و تلاش‌های این عزیزان باشیم.
 
 وی با بیان اینکه حوزویان و مبلّغان دین در حوزه مسائل فرهنگی و دینی و ارتباطات مردمی نسبت به دولتی‌ها، السابقون هستند، گفت: ما در حوزه مسائل فرهنگی - دینی در سازمان امور عشایر ایران، دست یاری به سمت شما دراز می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام سید عبدالله بحرینی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر ایران نیز در سخنان خود، به اهمیّت و ضرورت احیای عید ولایت مطابق فرمایش نبی مکرّم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله در رساندن پیام مهم غدیر اشاره کرد و گفت: بحمدالله امسال با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علميه قم، این برنامه‌ریزی انجام گرفت تا قبل از دهه ولایت و اعزام روحانیون برای فعالیت‌های تبلیغی، اولین همایش آموزشی مبلّغین غدیر در مناطق عشایری برگزار گردد.
 
لازم به ذکر است که در این همایش آموزشی، حجج اسلام محمدرضا فؤادیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت و محمدرضا باقرزاده از اعضاء هیأت علمی موسسه آموزشی امام خمینی (ره)، موضوعات غدیرشناسی و انتخابات، ره برای حاضرین تدریس کردند.
 
ارسال نظرات