۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۷۶۰۵۷۲

آغاز شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری

آغاز شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری
با پایان یافتن زمان رسمی و قانونی کار اخذ رأی در حوزه‌ها و شعب انتخابات در سراسر کشور از لحظاتی قبل کار شمارش آراء توسط ستاد‌های اجرایی در حضور ناظران شورای نگهبان و نمایندگان کاندیداها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با پایان یافتن زمان رسمی و قانونی کار اخذ رأی در حوزه ها و شعب انتخابات در سراسر کشور از لحظاتی قبل کار شمارش آراء توسط ستادهای اجرایی در حضور ناظران شورای نگهبان و نمایندگان کاندیداها آغاز شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات دقایقی قبل در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد که به محض دریافت نتایج از حوزه های انتخابیه و فرمانداری ها و تجمیع آراء نسبت به اعلام تدریجی آن اقدام خواهد شد.

وی اعلام کرد: حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شعب مجاز است و آنها می‌توانند تا پایان اخذ رای و شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه در شعبه حضور داشته باشند.

هم اکنون روند شمارش آراء صندوق های شعب اخذ رای به صورت زنده از رسانه ملی در حال پخش است.

گفتنی است، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 8 صبح با فرمان وزیر کشور آغاز شده و به صورت رسمی تا ساعت 18 ادامه داشت، اما به دلیل استقبال مردمی تا سه نوبت و هر نوبت به مدت 2 ساعت و نهایتا تا ساعت 24 تمدید شد.

به گفته محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور طبق قانون بعد از ساعت 24 درب شعب اخذ رای بسته می شود و از این ساعت به بعد تنها از کسانی که در محل اخذ رای حضور دارند رای گیری صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، طبق قانون کسی می‌تواند در دور اول انتخابات، رئیس‌جمهور شود که اکثریت مطلق آراء شرکت‌کنندگان را به دست آورده باشد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات