۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۷۶۰۶۴۷
در دیدار با آیت الله سبحانی مطرح شد؛

از وجود رشته تحصیلی تبلیغ تا آموزش های تخصصی منبر و خطابه

از وجود رشته تحصیلی تبلیغ تا آموزش های تخصصی منبر و خطابه
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دیداربا آیت الله سبحانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و موفقیت ها علمی پژوهشی، از وجود رشته تحصیلی تبلیغ تا آموزش های تخصصی منبر و خطابه سخن گفت.
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همراه با حجج اسلام والمسلمین دکتر امامی، موسوی فر، حسینی زیدی و دکتر قائمی نیک معاونان خویش در مدرسه علمیه نواب با آیت الله سبحانی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به معرفی دانشگاه علوم اسلامی رضوی پرداخت و سپس معاونان وی گزارشی از فعالیت های بخش مربوطه ارائه کردند.

در ادامه این نشست صمیمی آیت الله سبحانی با بیان اینکه با مجموعه دانشگاه رضوی بیگانه نیستم و از ابتدای تاسیس در جریان بودم و سالهای اول به دعوت مرحوم آیت الله طبسی در اینجا تدریس داشتم، گفت: از اینکه سطوح حوزوی در این دانشگاه تدریس می شود این یک مجوزی برای استفاده از مدارس میرزا جعفر و خیرات خان است.

وی افزود: دشمن فعلی ما وهابیت است تحصیل کرده های دیوبندی در پاکستان که الگوی دوم وهایت در اینجاهستند بیخ گوش شما فعالیت دارند بنابراین لازم است یک دوره عقاید وهابیت اینجا از ریشه و مسائل بحث و بررسی شود.

آیت الله سبحانی بیان داشت: یک روز کسروی و یک روز حزب توده را آوردند و الان تمام نیروهای عربستان در کشور دنبال مسائل وهابیت برای از بین بردن وحدت اسلامی هستند تا از سوی دیگر پایگاهی در دنیا برای خود بسازند هرجا پا گذاشتند مسلمانان را متفرق کردند.

وی افزود: یک شاخه به عنوان مسائل وهابیت که حدود 25 مسئله مهم است را در یک جزو آموزش داده تا خلاء امروز در این زمینه پاسخ داده شود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با تایید بر تمرکز دانشگاه نسبت به خروجی طلبه مبلغ برای مساجد و حضور در بین مردم، نسبت به اداری شدن طلاب برای تامین معیشت و حضور در کارهای دولتی انتقاد کرد.

وی با اشاره به قدرت عجیب خراسانی ها در بیان و خطابه که نعمتی از سوی خداست، از نبود افراد شاخص و فعال همچون سبقه قدیم خراسانی ها در این زمینه، انتقاد کرد و بیان داشت: در قم هم چنین شده که خیلی از افراد جذب ادارات دولتی و موسسات می شوند و از تبلیغ و حضور در مساجد بازمانده اند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: روزگاری در تهران برای بدست گرفتن  یک مسجد بین چند نفربحث بود اما اکنون نماز صبح که هیچ، برای نماز شب گاهی مساجد بدون امام جماعت هستند.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه رضوی در پاسخ به مورد فعالیت در عرصه تبلیغ، از وجود رشته تحصیلی تبلیغ به صورت رسمی و نیز برنامه های علمی فرهنگی در مرکز معرفت و مهارت دانشگاه نسبت به آموزش های لازم در زمینه تبلیغ برای آماده سازی طلاب جهت حضور در عرصه تبلیغ سخن گفت.

وی بیان داشت بیش از 350 نفر طلاب و خروجی های دانشگاه رضوی در زمینه تبلیغ و حضور در مساجد و بیان معارف برای مردم فعالیت دارند جدا از این نیز بسیاری ازآنها در کسوت امام جمعه در سطح کشور به امر تبلیغ دین مشغول هستند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات