۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۶۱۳۵۰
حجت‌الاسلام اسکندری خبر داد؛

دورجدید سلسله کنگره‌های علمی امناءالرسل آغاز شد

دورجدید سلسله کنگره‌های علمی امناءالرسل آغاز شد
دور جدید سلسله کنگره‌های علمی، دانشی و بین‌المللی امناء‌الرسل با همکاری مراکز و نهادهای علمی، فرهنگی و مذهبی حوزه‌های علمیه قم و نجف اشرف برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا اسکندری، دبیر کنگره امناءالرسل امروز سه‌شنبه 19تیرماه  در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه نخستین کنگره علمی‌امناءالرسل با موضوع تکریم و تجلیل از مقام علمی حضرت آیت الله محمدمهدی موسوی الخرسان(ره) با همکاری حوزه‌های علمیه قم و نجف و نیز اعتاب مقدس عراق و ایران با موفقیت برگزار شد و بحمدلله برکات و ثمرات علمی و معرفتی فراوانی در نهادینه کردن گفتمان حوزه علمیه نجف و قم به همراه داشت.

وی ادامه داد: به برکت برگزاری نخستین کنگره، زمینه بسیار مناسبی در تعامل و تبادل این دو پایگاه علمی جهان تشیع به وجود آمده است. 

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه در تدارک برگزاری مرحله دوم کنگره امناءالرسل به منظور پاسداشت جایگاه علمای نامدار شیعه و نیز ترویج گفتمانی قم و نجف هستیم، افزود: به همین منظور آیت‌الله اعرافی، رئیس این کنگره طی نامه‌ای به نهادهای شرکت کننده در دور نخست و نیز تبیین سیاست‌های کلی این دور از کنگره، خواستار معرفی نمایندگان نهادهای مربوطه به منظور سیاست گذاری و برنامه‌ریزی برای اجرای موفق کنگره دوم شده است.

درادامه این نشست، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسگر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره نخست و نیز احیا آثار علمی آیت‌الله موسوی الخرسان، اظهارکرد: در شرایط کنونی به شدت نیازمند معرفی این گونه ظرفیت‌ها به بدنه علمی حوزه‌های جهان تشیع هستیم و رسالت کنگره امناءالرسل در این خصوص بسیار سنگین و مقدس است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: امروز حوزه‌های علمیه ایران و نجف با بهره‌مندی از تراث علمی کهن و عالمانی برجسته به عنوان قله های علمی و دانشی وجود دارند که می توانند محور فعالیت‌های گفتمانی کنگره امناءالرسل قرار بگیرند، لذا این حرکت، اقدامی شایسته تقدیر و حمایت از آن می بایست توسط تمام دستگاهها و نهادهای حوزوی و غیره صورت پذیرد.

ارسال نظرات