۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۶۱۵۱۵
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان:

مسجد پایگاه مهم و استراتژیک جامعه اسلامی ایران است

مسجد پایگاه مهم و استراتژیک جامعه اسلامی ایران است
اصفهان- صباغی با اشاره به اینکه مسجد با آموزش فرهنگ دینی، شناخت لازم را برای مسلمانان ایجاد می‌کند، گفت: مسجد پایگاه مهم و استراتژیک جامعه اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد مهدی صباغی چهارشنبه شب درآیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان کاشان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» که در کانون فرهنگی الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد، گفت: مسجد پایگاه مهم و استراتژیک جامعه اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه مسجد با آموزش فرهنگ دینی، شناخت لازم را برای مسلمانان ایجاد می‌کند، افزود: این شناخت خودباوری لازم رادفاع از فرهنگ مهاجم ایجاد می‌کند.

به گفته وی سال‌ها است جوان‌های پر شور و با نشاط در پایگاه وحدت و همدلی جان تشنه خود را به آب بقای فرهنگ و هنر دینی سیراب می‌کنند آن هم جوانان برومندی که دستاورد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

صباغی ادامه داد: امروز هر یک از جوانان تربیت شده در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در پیشبرد و آبادانی جامعه دارند و این جوانان دین باور ولایتمدار به ترویج علم و دانش و حکمت اهتمام دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به لزوم توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: سنگ بنای ساختار مدیریتی و تربیتی جامعه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنا نهاده شده است.

وی ادامه داد: مسؤولان وظیفه دارند با نگاهی کلان و به دور از یکسان نگری و با توجه به استعداد و توانایی کانون‌ها در هر منطقه به هدایت امکانات و تجهیزات پرداخته و از سوی دیگر کانون‌ها با ارتباط مستمر و ارائه گزارش کارکرد‌ها و جذب نیرو‌های جوان و با استعداد فعالیت‌های خود را زنده و پویا ادامه دهد.

صباغی ابراز امیدواری کرد در فرصت پیش رو فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق پر استعداد شتاب بیشتری داشته باشد و روز به روز شاهد رشد و بالندگی و پیشرفت بیشتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشیم.

لازم به ذکر است، آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانه کانون‌های مساجد شهرستان کاشان با عنوان «مسجد، کانون نشاط» با حضور مسئولان شهرستان و استان و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان کاشان در کانون فرهنگی الزهرا (س) این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات