۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۷۶۲۰۷۵

ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص طی ۳ سال در خراسان رضوی

ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص طی ۳ سال در خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی از ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص طی سه سال دولت سیزدهم در استان خبر داد که بر این اساس نرخ بیکاری ۶.۳ درصدی کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، یعقوبعلی نظری  در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که با حضور معاون و قائم مقام وزیر صمت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه اولین راهبرد ما در سال ۱۴۰۰ حین شروع فعالیت، نگهداشت کارخانجات موجود بود تا تعطیل نشوند، اظهار کرد: ۱۷۰ هزار اشتغال خالص طی سه سال دولت سیزدهم در استان ایجاد شد و نرخ بیکاری به ۶.۳ درصدی کاهش یافت، معنی این راه افتادن جریان اقتصادی استان، فعال شدن بخش تولید و کارخانه‌ها است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ پنج هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی در استان وجود داشت که ۸۹۰ واحد از آنها تعطیل بودند. بر این اساس؛ راهبرد دوم ما احیای واحدهای تعطیل بود که همه واحدهای تعطیل قابل احیا نبودند.
وی بیان کرد: در این راستا ۳۰۸ واحد در حوزه صنعت و معدن و ۳۶۱ واحد در حوزه دام و طیور احیا شدند و مابقی که قابل احیا نبودند، تعیین تکلیف شدند.
نظری به حوزه طرح نهضت ملی مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار مسکن از مرحله پی کنی تا بهره‌برداری در خراسان رضوی طی این سه سال عملیاتی شده است. باید گفت؛ ما آمادگی داریم در قالب یک تور از کسانی که علاقه به بازدید از وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان دارند، دعوت به عمل آوریم.
استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور ابراز کرد: از شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی با افتخار یاد می‌کنیم و همین که نام من در دولت شهید رئیسی ثبت شد، باعث افتخار من است‌. باید گفت؛ ایشان هر زمان که به مشهد مشرف می‌شدند، دغدغه و نگرانی، حس همدردی با مردم و بی‌خانمان‌ها را داشتند و تاکید می‌کردند مشکلات باعث توقف اقدامات ما نشود.
وی به دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید جمهور پرداخت و  یادآور شد: یک چنین شخصیتی را در راهبری خود می‌دیدم و طبیعی است که برای خدمت به مردم انگیزه پیدا می‌کردیم.
نظری تصریح کرد: طی سه سال خدمت در دولت شهید جمهور تعداد ۱۳۹ دستاورد شاخص در خراسان رضوی داشته‌ایم و به طور مثال تنها در یک مورد ۱۰۱ همت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، صنعت و معدن صورت گرفته‌ است.
استاندار خراسان رضوی به پروسه توسعه شهرک صنعتی خادم الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: شهرک خادم الرضا (ع) با یک افق ۵ هزار هکتاری در خدمت صنعت قرار خواهد گرفت.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از واحدهای صنعتی نمونه در سطح ملی و استانی تقدیر به عمل آمد./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات