۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۶۲۴۱۱

اربعین امسال، مسیر ایلام_مهران به صورت ۴ خطه زیر بار ترافیک می‌رود

اربعین امسال، مسیر ایلام_مهران به صورت ۴ خطه زیر بار ترافیک می‌رود
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در راستای تسهیل تردد زوار اربعین حسینی، کل مسیر ایلام به مهران به صورت ۴ خطه زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، صبح دوشنبه 8 مردادماه در گفت‌وگویی گفت: مسیر ایلام به مهران از میدان ارغوان ورودی شهر ایلام تا پایانه مرزی مهران 102 کیلومتر طول دارد. 

وی افزود: در راستای کنگره عظیم اربعین سال گذشته 10پروژه راهسازی در این مسیر فعال بود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، ادامه داد: زیرگذر ارغوان، تونل کیلومتر 5 و راه‌های طرفین، تونل دوم راه کربلا و راه‌های طرفین، راهسازی قطعه رانشی و تقاطع های آن در محدوده تقاطع روستای ماربره، تقاطع غیرهمسطح صالح آباد، احداث واریانت کنجانچم در قالب 2 قرارداد با پیمانکاران مختلف، پروژه ۶ خطه کردن مهران و پایانه مسافری برکت از جمله این پروژه ها است.

دوستی خاطرنشان کرد: عملیات های انجام شده 10 پروژه محور ایلام مهران در سال گذشته تونل اول محور ایلام- مهران (کیلومتر 5) که عملیات اجرایی آن سال 1398 آغاز شد، 844 متر است و 1200 متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت، 720متر لاینینگ تونل دوم راه کربلا که به اتمام رسید و روکش آسفالت و روشنایی داخل تونل نیز تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: احداث و تکمیل 4 دهنه پل در راه‌های طرفین تونل دوم راه کربلا، شروع عملیات حفاری و بتن ریزی (شمع زنی) قطعه رانشی در محور ایلام- مهران که تاکنون 170 عدد شمع اجرا شده است، ادامه عملیات احداث تقاطع غیرهمسطح صالح آباد (عملیات بتون ریزی و احداث دیوارهای بتونی و خاکریزی آغاز شده است)، ادامه عملیات تکمیلی اتصال پل های بزرگ کیلومتر 55 و 56 منطقه کنجانچم و شروع عملیات تعریض پل ۳ دهانه 15 متری بدوله در محور مهران مرز جهت ۶ خطه کردن مسیر و همچنین شروع احداث ابنیه فنی قطعه دوم شش خطه مهران مرز و عملیات تکمیلی این طرح که در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآور شد: در مجموع اربعین امسال کل مسیر ایلام به مهران به صورت 4 خطه زیر بار ترافیک قرار دارد.

وی تصریح کرد: این محور چهار خطه در 2 کیلومتر قطعه رانشی و 7 کیلومتر منطقه کنجانچم به صورت چهار خطه موقت زیر بار ترافیک هست و عملیات تکمیلی این قطعات در دست اجرا است.

ارسال نظرات