۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۶۲۴۵۹
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبر داد؛

اجرای طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور

اجرای طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای طرح ۴۰ هزار شهید قرآنی در کشور خبر داد و گفت: سهمیه امسال استان در این طرح ۱۴۰۰ حافظ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، مجید سوری، امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای منویات رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی موضوع تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم از سال 1391 و با دستور ایشان مطرح شد و همواره دغدغه مسئولان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم‎اکنون نیز در راستای اجرای این طرح پرورشی، تربیت حافظان قرآن کریم به نام 40 هزار شهید قرآنی در کشور برگزار می‎شود که سهم استان لرستان 1400 نفر طی سال جاری است.

سوری با بیان اینکه تاکنون 24 موسسه فعال قرآنی در سطح استان برای این طرح در سامانه «حمد» اعلام آمادگی و ثبت نام کرده‎اند، افزود: مهلت ثبت نام در طرح تربیت حافظان قرآن تا دهم مردادماه جاری است و موسساتی که ثبت نام کرده‎اند می‎توانند از یازدهم همین ماه اقدام به نام نویسی از قرآن آموزان کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه قرآن آموزان تا پایان سال جاری که طرح نیز به اتمام می‎رسد باید پنج جزء را حفظ کنند، ادامه داد: نمره حدنصاب قبولی در این طرح 80 از 100 است.

وی خاطرنشان کرد: بابت حفظ هر جزء جهت کمک به موسسات مجری این طرح سه میلیون ريال درنظر گرفته شده که 60 درصد متعلق به حافظ و 40 درصد به موسسه اعطا می‌‎شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات