۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۷۶۲۹۸۰
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

راهکارا‌های مقابله با شیطان

راهکارا‌های مقابله با شیطان
اصفهان- حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه شیطان به دنبال حذف خدا از محاسبات انسان است، گفت: شیطان تلاش می‌کند خداباوری را از انسان بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیات فرهنگی مذهبی مهتدون در پارک بزرگ ملت کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در آیه سوم سوره مبارکه انسان، هدایت را بر عهده خودش می‌داند.

وی افزود: خداوند راه را نشان داده است و هدایت دست خدا است، اما دو برخورد متفاوت در رابطه با هدایت خداوند است، انسان برای این هدایت می‌تواند شاکر باشد و می‌تواند شاکر نباشد، این پذیرش و عدم پذیرش تنها برای خدا و پیامبر و قرآن و اهل بیت(ع) نیست، چرا که در برخی هیچ تاثیری ندارد.

به گفته وی می‌توان به خدا ایمان داشت، اما نسبت به خدا بی اعتنا بود و می‌توان در معرض هدایت خالص بود، اما از آن تاثیر ناپذر بود.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه شیطان نیز وحی می‌کند، یادآور شد: هرچیزی که رنگ و بوی دین ذاشته باشد شبهات زیادی را پیرامون خودش دارد، چرا که قرآن می‌فرماید شیطان ایمان و اعتقادات انسان را ضعیف می‌کند و او را منحرف می‌کند.

وی ادامه داد: شیطان زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت جلوه می‌دهد و اگر انسان خیر و شر را متوجه نباشد به جای دعای خیر، دعای شر را به انسان قالب می‌کند و متوجه نمی‌شود و جای امام حسین(ع) و یزید عوض می‌شود.

مبلغ دینی به راهکارا‌های مقابله با شیطان اشاره کرد و گفت: اهل بیت(ع) خبرگی مقابله با شیطان را به ما نشان و خوب و بد و خیر و شر به ما نشان داده اند تا فریب ظواهر دنیا و شیطان را نخوریم.

به گفته وی کسی که خبرگی را از اهل بیت(ع) گرفته باشد فریب ظواهر دنیا را نمی‌خورد و دل به دنیا نخواهد بست و فهیم عمیق دینی خواهد داشت و در احکام و اخلاق دین محکم خواهد بود و به راحتی خواهد گفت، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام سعیدی آریا با اشاره به اینکه شیطان به دنبال حذف خدا از محاسبات انسان است، ادامه داد: همه تلاش شیطان این است که خداباوری را از انسان بگیرد و این در حالی است که خداوند در قرآن ۱۰۹ بار می‌فرماید خدا را محاسبه کنید.

به گفته وی شیطان خیر و صلاح انسان را نمی‌خواهد و تنها راه پیروزی بر شیطان کمک به دین خدا است تا خدا هم انسان را کمک کند تا بر هواس نفس خود و شیطان غلبه کند.

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه آمریکا و استکبار جهانی هیچگاه خیر و مصلحت ایران اسلامی را نمی‌خواهند گفت: این جهل است اگر تصور کنیم آمریکا و دشمنان اسلام دوستان ایران هستند و باید با آنها مذاکره کنیم.

حجت الاسلام سعیدی آریا فهم عمیق دینی را به معنی شناخت دوست و دشمن دانست و با بیان اینکه فرد و جامعه‌ای که عیب خود را نشاسند از دشمن چندین بار ضربه خواهد خورد و متوجه نخواهد شد، یادآور شد: انسان مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات