۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۶۳۰۴۹
معاون راهبردی مجمع ملی فعالان جمعیت خبر داد:

کوله نوشته های ناب جمعیتی ویژه اربعین منتشر شد

کوله نوشته های ناب جمعیتی ویژه اربعین منتشر شد
معاون راهبردی و گفتمان سازی مجمع ملی فعالان جمعیت از انتشار کوله نوشته‌های جمعیتی شامل بیش از ۵۰ تک‌بیتی ناب و جملات ناب کوتاه با مضامین مرتبط با جهاد فرزندآوری و جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بر دوش داشتن کوله پشتی یکی از نقاط اشتراک اغلب راهپیمایان اربعین است. در سالیان اخیر، بسیاری از زائران از کوله پشتی‌های خود به عنوان رسانه‌ای برای انتقال پیام استفاده می‌کنند.

کادر پزشکی حاضر در این مسیر علامتی از تخصص خود را به کوله‌شان نصب می‌کنند تا در صورت لزوم نیازمند به کمک به آنان مراجعه کنند. برخی هم از این فرصت استفاده می‌کنند و با اتصال تصویری از شهدا ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره آنان اعلام می‌کنند در این سفر به نیابت از این شهدا گام بر می‌دارند.گروهی دیگر هم با اتصال پرچم ایران ملیت خود را اعلام و دسته‌‌ای دیگر با پیام‎هایی عربی از میزبانی عراقی‌ها تشکر می‌کنند و  اتحاد میان دو ملت  را اعلام می‌نمایند. این پیام‌ها  نوعی شعار است که اعتقاد واقعی این زائران را نشان می‌دهد.

در این میان، مجمع ملی فعالان جمعیت، چند سالی است که از ظرفیت کوله نوشته‌های اربعین به عنوان رسانه‌ای بی نظیر برای انتقال مفاهیم مرتبط با جوانی جمعیت و فرزندآوری استفاده می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام مسلم منفرد، معاون راهبردی و گفتمان سازی مجمع ملی فعالان جمعیت از فراخوان کوله نوشته های جمعیتی ویژه اربعین خبر داد.

وی درباره این فراخوان گفت: در این فراخوان از مخاطبان خواسته بودیم که کوله نوشته های پیشنهادی خود با موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت و اربعین را برای دبیرخانه این فراخوان ارسال نمایند.

حجت الاسلام منفرد به برخی از موضوعات این فراخوان اشاره نموده و اذعان داشت: جوانی جمعیت و اربعین حسینی، فرزندآوری و اربعین حسینی، مادری، پدری و اربعین حسینی، خانواده‌ و اربعین حسینی، نسل حسینی و... مهمترین موضعات و کلیدواژه های این فراخوان بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این فراخوان مخصوص کوله نوشته اربعین است، از مخاطبان خواسته شده که آثار خود را فقط در قالب شعر (تک مصرع، تک بیتی یا دوبیتی) و نثر (در حد یک یا دو جمله) ارسال نمایند.

عضو شورای راهبردی مجمع ملی فعالان جمعیت گفت: بحمدالله این فراخوان با استقبال خوبی مواجه شد و بیش از 240 اثر در قالب شعر و نثر به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد.

حجت الاسلام منفرد، در ادامه از انتشار منتخب آثار این فراخوان خبر داد و اظهار داشت: پس از اتمام مهلت فراخوان، منتخبی از آثار ارسال شده را که شامل شامل بیش از ۵۰ تک‌بیتی ناب و جملات ناب کوتاه با مضامین مرتبط با جهاد فرزندآوری و جوانی جمعیت است منتشر کرده‌ایم تا زائرانی که دغدغه‌ی جوانی جمعیت را دارند بتوانند با نصب این جملات بر کوله پشتی های خود، از ظرفیت این رسانه اربعینی برای انتقال پیام ضرورت جوانی جمعیت ایران استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده، طرح های گرافیکی با محوریت این جملات ناب منتشر خواهد شد تا موکب‌داران و زائران بتوانند با چاپ و نصب این کوله نوشته‌ها پیامهای آگاهی بخش خود نسبت به مساله حیاتی جوانی جمعیت کشور را اعلام نمایند.

حجت الاسلام منفرد در پایان با دعوت از همه دغدغمندان در عرصه جوانی جمعیت به انتشار این کوله نوشته ها اظهار داشت: از همه موکب داران، فعالان و کنشگران عرصه جوانی جمعیت، دعوت می‌کنیم با ضریب رسانه‌ای دادن و انتشار این کوله نوشته‌ها، از این فرصت بی نظیر اربعین استفاده نمایند.

فایل منتخب آثار فراخوان کوله نوشته جمعیتی ویژه اربعین - 1403 را از اینجا دانلود کنید
https://eitaa.com/populationir/4968 

منبع: تسنیم
ارسال نظرات