۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۶۳۱۱۹

تقدیر نماینده ولی فقیه در کاشان از خبرنگاران

تقدیر نماینده ولی فقیه در کاشان از خبرنگاران
اصفهان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خبرنگار کار نبوی انجام می‌دهد، گفت: تکریم خبرنگاران تکریم یکی از شئون انبیاء الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی سه شنبه شب به مناسبت روز خبرنگار در تجلیل از خبرنگاران با گرامیداست یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: تکریم خبرنگاران تکریم یکی از شئون انبیاء الهی است.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی دارای چهار شأن خبررسانی، هستند، افزود: خبرنگاران کار نبوی انجام می‌دهند و با آگاهی از حوادث و آسیب‌های اجتماعی آن هم با بیان نقاط منفی و مثبت و با حفظ امانت و صحت و دقت به مسؤولان ذیربط اطلاع داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رهبر معظم در تعبیر از خبرنگاران می‌فرماید، خبرنگاران ثبت کننده لحظه‌ها هستند، از این رو اگر قلم و دوربین و ضبط خبرنگاران اخبار را تهیه و تنظم نمی‌کرد وقایع فراموش می‌شد، اما خبرنگاران با ثبت وقایع آن را برای دنیا ماندگار می‌کنند.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب به خبرنگاران برای پرهیز از تیتر‌های منفی اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له می‌فرماید، هر تیتر منفی می‌تواند دل جوانی را که دارای ایمان متوسط و یا ضعیف است بلرزاند.

به گفته وی انتشار مطالب مثبت که سبب رضایت کاذب می‌شود را قابل قبول ندانست و گفت: انتظار رهبری ار خبرنگاران این است که واقع بین باشند نقاط مثبت و منفی را با هم ببینید و با صداقت نقاط منفی را به مسؤول مربوطه برسانند تا سبب ارتقاء شهر و استان و کشور شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به نقش ویژه خبرنگاران در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اطلاعیه‌های امام خمینی (ره) را خبرنگاران امام را پخش می‌کردند.

وی یادآور شد: خبرنگاران فرانسوی با وجود اینکه مسلمان نبودند، اما طی مدت شش ماه اقامت امام خمینی (ره) در فرانسه پیام انقلاب اسلامی را که از سوی امام صادر می‌شد را به دنیا صادر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به صادرشدن ایده‌های انقلاب اسلامی از سوی خبرنگاران اشاره کرد و ابراز داشت: خبرنگاران دغدغه‌های داخلی و جهانی رهبر معظم انقلاب را مد نظر داشته باشند.

به گفته وی تمدن اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب از دغدغه‌های جهانی رهبرمعظم انقلاب است، چرا که بیانیه گام دوم انقلاب قرار است در تعجیل ظهور امام زمان(عج) نقشه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه، دغدغه امروز همه ما غزه است، کلید فرج امام زمان (عج) را فتح قدس دانست و گفت: یکی از مهمترین‌های دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب جوانی جمعیت کشور است، چرا که سال ۱۴۳۰ بالای ۴۰ درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل خواهند داد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تجلیل ویژه چهار نفر از خبرنگاران پیشکسوت کاشان، از خبرنگاران و مدیران پایگاه‌های خبری کاشان و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کثیر الانتشار با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تجلیل شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات