۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۶۳۱۳۲
استاندار لرستان:

مردم بزرگترین ظرفیت توسعه اقتصاد کشاورزی هستند  

مردم بزرگترین ظرفیت توسعه اقتصاد کشاورزی هستند

 
استاندار لرستان گفت: مردم بزرگترین ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد کشاورزی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، ابوطالب شفقت هفدهم مرداد ماه در جلسه ی قرارگاه اقتصادکشاورزی استان با اشاره به مجموعه اجرایی استان به عنوان هدایت گر گفت: اقتصاد کشاورزی به عنوان بزرگترین زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان باید با هدایت مردم و تشکیل تعاونی ها و اتحادیه ها و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: وظیفه تدوین برنامه های توسعه ای در حوزه های مختلف کشاورزی، حمایت و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری بر عهده ی دستگاه های اجرایی است.

استاندار تصریح کرد: باید اعتبارات و ظرفیت های استان را با تمرکز در استان برای توسعه اقتصاد کشاورزی به کار بگیریم.

شفقت با اشاره به حلقه های زنجیره ارزش کشاورزی اظهار کرد: حلقه های این زنجیره علاوه بر کاشت، داشت و برداشت شامل زنجیره و برندسازی و تجاری سازی می باشد که دستگاه های ذیربط می بایست در این موارد وظیفه راهبردی خود را انجام دهند.

وی در مورد ایجاد قرارگاه اقتصادکشاورزی و رویکرد آن ابراز کرد: این قرارگاه در اوایل خرداد ماه با رویکرد توسعه ی کشاورزی استان برای تولید و اشتغال بیش تر تشکیل شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند برنامه های خود را در راستای توسعه ی اقتصاد کشاورزی به دبیرخانه ی فعال این قرارگاه ارائه دهند.

شفقت حدود 24 دستگاه اجرایی را با برنامه های اقتصاد کشاورزی مرتبط دانست و عنوان کرد: وظایف هر دستگاه تدوین شده و انتظار ما این است که با توجه به ظرفیت های مهم استان از جمله آب و جمعیت بالای روستاها به عنوان بخش مولد استان به گونه ای به کار گرفته شوند که تولید و اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات