۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۶۳۲۱۱
حجت الاسلام والمسلمین دژکام تأکید کرد؛

لزوم تقویت خبرنگاران حوزه دین و معارف

لزوم تقویت خبرنگاران حوزه دین و معارف
امام جمعه شیراز تأکید کرد که باید خبرنگار تخصصی در حوزه دین و معارف داشته باشیم و نشست ویژه ای پیرامون رشد و تربیت خبرنگاران حوزه دین و معارف برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار گفت: مدیران باید سواد رسانه را در قالب دوره های ضمن خدمت فرا گیرند تا بتوانند پاسخگوی خبرنگاران باشند چرا که بیان انتقادات از عملکرد مدیران موجب رشد و تعالی سبب و اثرگذاری بیشتر اقدامات دستگاه‌های مختلف خواهد شد.

وی افزود: علیرغم کارهای صورت گرفته در زمینه رسانه اما دانش ما از بکارگیری از ابزار های رسانه ای کم است و باید در این زمینه اقدامات بیشتر و اثر بخش تری صورت گیرد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: قرآن خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرماید که به بندگان من خبر بده که من آمرزنده و مهربان هستم چراکه دشمنان اسلام سعی داشتند اسلام را دینی خشن جلوه دهند و امروز نیز دشمنان ما به دنبال اسلام هراسی هستند در نتیجه خبرنگان باید عطوفت و محبت اسلامی را در تولیدات رسانه ای خود منعکس کنند.

وی تاکید کرد: باید خبرنگار تخصصی در حوزه دین و معارف داشته باشیم و گزارش های معارف دینی را نگارش کنند البته این مهارت در میان خبرنگاران کم است و باید نشست ویژه ای پیرامون رشد و تربیت خبرنگاران حوزه دین و معارف برگزار شود.

ارسال نظرات