۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۶۳۲۴۲
حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد؛

لزوم اهتمام مبلغان دینی نسبت به فعالیت های فرهنگی در پیاده روی اربعین

لزوم اهتمام مبلغان دینی نسبت به فعالیت های فرهنگی در پیاده روی اربعین
مسوول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با اشاره به وجود زمینه مناسب فرهنگی و دینی در ایام پیاده روی اربعین حسینی بر لزوم اهتمام مبلغین دینی به فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در همایش قدم های آسمانی ویژه مبلغین اعزامی سازمان اوقاف به کواکب اربعین حسینی که صبح امروز در سالن همایش امامزاده سید علی علیه السلام برگزار شد، با اشاره به خدمات سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین حسینی اظهار داشت: خدمت رسانی تبلیغی در اربعین خدمت ارزشمندی است و حضور مبلغین خواهر و برادر در این عرصه کمک می کند تا نتیجه فرهنگی خوبی در کشور حاصل شود.

وی افزود: باید هر موکب در ایام اربعین، یک قرارگاه فرهنگی باشد که بخش مهمی از آن بواسطه حضور مبلغان حوزوی محقق می‌شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ضمن قدردانی از تلاش دولت عراق در حفظ امنیت پیاده‌روی اربعین بیان داشت: در ایام اربعین تعداد ۱۲۰ هزار نیروی نظامی عراقی امنیت این پیاده‌روی حماسی را تامین می‌کنند و علاوه بر آن دولت عراق خدمات بی‌شماری را برای زائران انجام می دهد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که پیاده‌روی روی ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده که بخش مهمی از این اقدامات می‌تواند توسط مبلغان دینی انجام شود ابراز داشت: ما سعی می کنیم از تمام ظرفیت ها در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شان و جایگاه روحانیت و لزوم توجه به فرهنگ مردم عراق نسبت به پوشش و نوع فعالیت و خدمت رسانی روحانیون در ایام پیاده روی اربعین حسینی بر ضرورت توجه طلاب و مبلغین به این گونه مسائل تاکید کرد.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین افزود: باید طلاب و مبلغین به نوع نگاه و فرهنگ مردم عراق و رسم و رسومات نسبت به جایگاه روحانیت و علما دقت داشته و با توجه به فرهنگ مردم عراق نسبت به چگونگی رفتار و فعالیت های علما به زائران خدمت رسانی داشته باشند.

ارسال نظرات